• MarLe71

Börja krypa - röda knän?

Gabriel har precis börjat krypa några steg hit och dit och drar sig upp mot möbler. Tar sig upp till sittande från liggande hela tiden - så använder sina knän hela dagarna och nu börjar dom bli röda.. Vad ska jag göra, bara låta det vara/smörja in?

Han kan väl ändå inte vara ensam om det här eller ??

• Svar på tråden Börja krypa - röda knän?
  • Amorella

Du kan säkert smörja in det om du vill. Hm, jag såg knäskydd till små "krypare" någonstans. Ska se om jag hittar igen det.

• Justice

Smörj och sy in extra vadering i byxorna.

• turia

dom kommer säkert bli blå oxå

De härdas..

men jag har sett att det finns knäskydd att köpa för den orolige, hehe

• turia

inte hade de knäskydd förr i tiden...jag tycker det är att överbeskydda...
    de kanske går tidigare om de tycker det e obehag att krypa hahah

• MarLe71

Knäskydd verkar ju fånigt..

Är det bara för att han är så intensiv tro, han sitter ju knapp still nåt utan ska krypa och ställa sig upp hela tiden... skinnet ska väl härdas!

• Amorella

Min tjej har ju också lärt sig krypa precis, men jag har inte märkt av några röda knän. Däremot en massa små blåmärken på benen. Det är väl från när hon försöker ta sig över trösklar m.m. Bonk bonk med knäna rakt in i tröskeln 10 ggr istället för att lyfta dem över. Bara en dum fråga men har han byxor på sig när han får de röda knäna?

• MarLe71

Ja, han har alltid byxor och är oftast på en matta för vi har så kalla golv här..

Konstigt att det inte är fler som får, men det är för att det blir så mycket på en gång.. från ingen slitning alls på knäna och sen från 07-19

• kobra

en del av livet skulle jag vilja säga

• AnnaGBG

Min son hade jätteröda knän och huden blev alldeles hård. Vi smörjde inte, den hårda huden är ju som ett skydd, liksom. Dessutom hade han inte ont av det och knäna blev fina när han började gå.

Svar på tråden Börja krypa - röda knän?