Positivt eller negativt?
Min man, som har barn sedan tidigare, inga gemensamma, säger att jag är snäll.
När det kommer till barnen nu då.
Men när jag är hård är jag kompromisslös.
Är det positivt eller negativt?
Min man, som har barn sedan tidigare, inga gemensamma, säger att jag är snäll.
När det kommer till barnen nu då.
Men när jag är hård är jag kompromisslös.
Är det positivt eller negativt?
Osäker på om jag förstår dig rätt, tycker han att du är snäll men är de barnen eller du (ellrt han? ) som tycker du är kompromisslös?
Hur som helst skulle jag säga negativt då man ibland mer eller mindre måste kompromissa. Inte bara i förhållande utan även på jobb
Det är väl bra att sätta gränser så att ni får uppfostrade barn...ungdom utan gränser är ju inte helt ovanligt idag. Men genomsträng är ju heller inte bra så de är rädda för dig.
Okej, kan du kanske hitta någon sorts balans däremellan?
Jag vet inte riktigt vad du menar men när du skriver att du är principfast avseende sånt som är viktigt för dig som tex att inte ignorera personer om man sur så tänker jag att det är viktigt att tänka på att olika människor har olika saker som är viktiga för dem. En sak som du är principfast om kanske en annan person är lika principfast på men åt helt andra hållet. Tex att det är viktigt att låta en person som är sur få lite andrum att lugna ner sig först innan man tar en diskussion så att man inte tvingat sig på någon och gör saker värre. Alla är vi olika och fungerar på olika vis och det är viktigt att ha det i bakhuvudet så att man inte inbillar sig att just min princip alltid är den rätta och den bästa lösningen. Att kompromissa och vara lyhörd är för mig viktigt för att kunna få fungerande relationer.