• Gurkan

Nova star jeans - värda pengarna?

Jag gillar nova stars modell på jeans med mudd både upp och ner men de kostar en slant. Är de värda pengarna? Hur är jeansmaterialet? Hårt? Mjukt? Är storlekarna normala?

• Svar på tråden Nova star jeans - värda pengarna?
  • Maddiogora

Jag tycker de är värda pengarna , håller bra , fina tvätt efter tvätt , och brukar kunna fynds på rea :) Finns både stelare och mjukare tyg . Ganska stora i storlekarna !

• Vickan I

Jag tycker de är värda pengarna. Brukar iofs passa på när det är rea el på barnmässan. Lillebror har ärvt dem och de är fortfarande jättefina. Orkar man sälja dem på Tradera sedan får man bra tillbaka också. Storebror här hemma är en riktig smalis så NS muddar är perfekt på honom.

• Vickan I

Ja de är stora i strl. Storebror har 116 i byxor från ex Lindex men hans NS i strl 104 sitter fortfarande bra!

• Gurkan

Jag tittar på ett par Nova star xl, baggy. Hur är de i tyget?

Sonen är 103 cm så då borde ett par i 110 räcka även för en växtspurt :)

• viseversa

Ja dom är bra och snygga. Min son var 98/104 i andra kläder men har ett par Nova star i storlek 92 som sitter toppen. Hans Nova star i 104 är nästan för stora.

• Maddiogora

Xl baggy är ju lite fodrade tror jag ? Fodret mjuk , jeansen lite stelare , men gillas av dottern i alla fall :) Om du brukar ha 104 , till killen så skulle jag köpa 104 inte 110 , för 104 kommer ändå ge växt utrymme :)

• Busbellan

Älskar dom!
    Och de funkar hur länge som helst.
    Sonen som är 135 cm har fortfarande något par i 120 kvar som funkar.
    Men jag hade inte tagit 110 till ditt barn, 104 kommer sitta med gott om växtutrymme

Mamma till Nora, August och Ella
  • Gurkan

Tack alla! Sonen har 110 i övriga byxor, 104 är för kort så jag köpte 2 par i 110 och hoppas att muddarna håller uppe lite. Vågar inte chansa med mitt långbenta barn ;) lekmer hade rea så 280 kr paret fick jag för.

• Maddiogora

Hoppas det blir bra och att ni blir nöjda , och är de förstora lär han ju växa i dem förr eller senare :)

• Gurkan

Nu har jeansen anlänt och visst är de långa i benen! Men benmuddarna håller byxorna uppe till sonens lycka, han älskar sina jeans, själv tycker jag de var rätt mjuka i jeanstyget och midjemudden var perfekt. Känns som han har något att växa i :)

• Maddiogora
    Gurkan skrev 2014-01-09 08:10:56 följande:
    Nu har jeansen anlänt och visst är de långa i benen! Men benmuddarna håller byxorna uppe till sonens lycka, han älskar sina jeans, själv tycker jag de var rätt mjuka i jeanstyget och midjemudden var perfekt. Känns som han har något att växa i :)

• MissKaos

Eller två! Dom är jättebra. Jag har köpt beg sonen har använt dom och dom är lika fina ännu. Dottern kan med ha byxorna pch sen går dom ju sälja om dom har överlevt! Sitter åå bra man kan ha dom länge tack bare muddarna!

Gurkan skrev 2013-12-31 09:21:27 följande:
    Jag tittar på ett par Nova star xl, baggy. Hur är de i tyget?

Sonen är 103 cm så då borde ett par i 110 räcka även för en växtspurt :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Woodgrove

Ja, det är de!

In 900 years of time and space, I?ve never met anyone who wasn?t important
  • Gurkan

Jag köpte två par baggy xl. De är snygga, förvånansvärt mjuka ändå, muddrande nertill ser till att de håller sig på plats fast de blev för stora och mudden i midjan sitter perfekt. Sonen älskar dem och rör sig lika smidigt i dem som i mjukisbyxor. 280 kr paret var helt okej pris men ordinarie nästan 400 kr för ett par hade jag nog inte gett

Svar på tråden Nova star jeans - värda pengarna?