• linnéa001

Tips på stol önskas

Hej!
    Jag är moster åt en snart 2-årig kille, min lilla ögonsten. Jag skulle behöva köpa en stol som han kan sitta i vid köksbordet. Gärna någon som inte tar så mycket plats och som man lätt kan stoppa undan när den inte används. Jag såg en gång en stol som man hängde på köksbordet, men vet inte vad de heter. 

Min systerson är inte hos mig ofta alls så jag behöver inget avancerat och helst inte dyrt, även om jag så klart skulle köpa månen åt honom om han ville ha den, han är värd allt :)

Tack på förhand!

/J's moster

• Svar på tråden Tips på stol önskas
  • Lena

Sen som hänger på bordet funkar fint tills barnet är 6-9 månader. Barnstolar typ ikeas antilor funkar tills barnet är 1-2år. Satsa på en hög stol som ser ut som en vanlig.

• Dimitra

Om systersonen inte är hos dig så ofta kan han väl sitta på en vanlig stol de få gångerna?

The Dimitra universe.
  • linnéa001

De från IKEA har ju ett överkomligt pris, men är lite otympliga. Jag har ingenstans att göra av en sådan stol till vardags. Plus att det ju är jättetråkigt att åka til IKEA. 

Klart systersonen kan sitta på en vanlig stol, men då når han ju inte upp.

Min svärmor hade en stol som man hängde på bordet där hon placerade sitt barnbarn tills han var typ 4 år. Fast man såg på mönstret på stolen att den hade hängt med några år (sisådär 10-15). Svärföräldrarna bor utomlands, annars hade jag så klart bara frågat var de köpt stolen och satsat på en likadan.  

Jag tackar för tipsen och ska fundera på om det kanske är värt att åka till IKEA.

/J's favoritmoster

• Dimitra
    linnéa001 skrev 2013-12-31 10:12:46 följande:
    Men snart så gör han det

Jag har en nybliven 2-åring som suttit (eller nja, stått mer på knä) på vanlig stol i flera månader. Inte alla måltider men då och då för att han tycker att det är roligt.
    The Dimitra universe.
  • Lena
    linnéa001 skrev 2013-12-31 10:12:46 följande:
    De från IKEA har ju ett överkomligt pris, men är lite otympliga. Jag har ingenstans att göra av en sådan stol till vardags. Plus att det ju är jättetråkigt att åka til IKEA. 

Min svärmor hade en stol som man hängde på bordet där hon placerade sitt barnbarn tills han var typ 4 år. Fast man såg på mönstret på stolen att den hade hängt med några år (sisådär 10-15). Svärföräldrarna bor utomlands, annars hade jag så klart bara frågat var de köpt stolen och satsat på en likadan.  

Jag tackar för tipsen och ska fundera på om det kanske är värt att åka till IKEA.

/J's favoritmoster
    Vår tvååring har suttit på vanlig stol sen hon var 1.5år och då var hon stor som en ettåring. Hon står oftast på knä.

Jag har inte sett några stolar att hänga på bord som har tålt över ca 10kg och som har passat ett större rörligare barn.

• pigglet

Stolarna man hänger på bord ska man bara använda till små, lätta bebisar. De är inte gjorde för 2-åringar.

Det finns som en typ av kudde som man spänner fast på en vanlig stol så den blir högre. Det tror jag är vad du söker.

• fesun

Ikeas antilop kanske? Den går ju att plocka isär och då tar den inte så stor plats. Min treåring får då plats i den, perfekt även om mindre barn kommer på besök! Billig är den också :)

• linnéa001

Tack så jättemycket för alla tips. Tyvärr hinner jag inte beställa på nätet då min lilla älskling kommer på besök på söndag, men jag kan kolla på en vanlig butik.

Även om systersonen inte är på besök så ofta så kan det vara bra med en barnstol tänkte jag, då ett par vänner har barn som är lite yngre och som kommer på besök ibland. Nu ska jag dessutom flytta snart så då är förhoppningen att mosters älskling kan komma lite oftare då det inte blir lika långt att åka. Hemma sitter han på en tripp trapp stol, men de är ju dyra och tar mycket plats. En förhöjare av något slag känns som den bästa idén. Tack igen!

/J's moster

Svar på tråden Tips på stol önskas