• Anonym (Ägglossning)

Är det fler som har problem med Clearblue äggtest?

Har köpt Clearblue digitalt ägglossningstest med dubbel hormonindikator två gånger men fått problem med testet varje gång.
    Förra månaden gav den digitala stickan upp efter 5 tester. En symbol som en bok kommer upp och enligt instruktionerna ska man kontakta Clearblue då.
    Den här månaden funkade testet 3 gånger och nu har den glada gubben fastnat och ingenting mer händer.

Har varit i kontakt med Apoteket där ja handlade och efter en "kamp" ska ja nu få ett test gratis som kompensation.

Är de fler som har problem det här testet?
    Dom på Apoteket försökte få de till att ja gjort fel och att de därför har gått sönder men de är ju ingen vetenskap att kissa på stickan och vänta på resultat, hur fel kan man göra liksom.
    Testet koster 370kr så de är ju mycket pengar man förlorar och värst är att de inte går att hålla koll ordentligt på själva ägglossningen om det går sönder hela tiden.
    Håller på och planerar för insemination och då är de ju extra viktigt att ha koll på sina äggdagar.

• Svar på tråden Är det fler som har problem med Clearblue äggtest?
  • Anonym (dessa stickor)

Hej!

Jag köpte ett exakt likadant test för några dagar sen men jag får inget utslag alls, ingen glad gubbe, bara runda ringar. Fast jag ska ha äl vilken dag som helst. Så jäkla drygt! Men cb:s vanliga äl-test visar inte heller nåt. Så vet inte om testen funkar på enbart vissa? Dyra är de ju i allafall. Men härligt att du fått glad gubbe, det längtar jag efter!

• Anonym (Ägglossning)
    Anonym (dessa stickor) skrev 2014-01-01 02:00:24 följande:
    Hej!

Jag köpte ett exakt likadant test för några dagar sen men jag får inget utslag alls, ingen glad gubbe, bara runda ringar. Fast jag ska ha äl vilken dag som helst. Så jäkla drygt! Men cb:s vanliga äl-test visar inte heller nåt. Så vet inte om testen funkar på enbart vissa? Dyra är de ju i allafall. Men härligt att du fått glad gubbe, det längtar jag efter!

Någon form av symbol bör du ju få även om du inte har ägglossning.
    Ägglossningstestet är ju egentligen en vägvisare, men ingen garanti. Man kan ju få utslag på test men ändå inte ha någon ägglossning utan bara förhöjda värden (så är de ev för mig) men att kartlägga när man har/ska ha är ju bra för planeringen.

Är jäkligt surt att dom här dyra testerna inte fungerar som dom ska.
    Vad ja förstått är dom ganska nya, men ändå bör ju en produkt fungera.
    Är ju inte roligare att behöva tjafsa med apoteket för att få ny eller pengarna tillbaka och att dom försöker få de till att man själv pajat den.

Om ja köpt de här testet 2 gånger och de pajat båda gångerna bör de ju va fler som råkat ut för samma sak.
    Nästa gång tror ja de blir ett köp av de vanliga ägglossningstestet (för 2 dagar) istället för den här (4 dagar) som funnits längre. Clearblue ska väl vara tillförlitliga och bra har ja hört...

• sarasessi

Testen har fungerat på mig. Fick ring i lördags (låg fert.), blinkande smiley sönd., månd., tis och fast gubbe idag. Vi har haft sex 6 dagar i rad varav 2 ggr igår (sista inatt). Nu hoppas vi på plus här. Har hört att det inte är alla som får max men att äl kan ske ändå. Lycka till!

• Tintin1
    Anonym (Ägglossning) skrev 2014-01-01 12:10:44 följande:

Någon form av symbol bör du ju få även om du inte har ägglossning.
    Ägglossningstestet är ju egentligen en vägvisare, men ingen garanti. Man kan ju få utslag på test men ändå inte ha någon ägglossning utan bara förhöjda värden (så är de ev för mig) men att kartlägga när man har/ska ha är ju bra för planeringen.

Är jäkligt surt att dom här dyra testerna inte fungerar som dom ska.
    Vad ja förstått är dom ganska nya, men ändå bör ju en produkt fungera.
    Är ju inte roligare att behöva tjafsa med apoteket för att få ny eller pengarna tillbaka och att dom försöker få de till att man själv pajat den.

Om ja köpt de här testet 2 gånger och de pajat båda gångerna bör de ju va fler som råkat ut för samma sak.
    Nästa gång tror ja de blir ett köp av de vanliga ägglossningstestet (för 2 dagar) istället för den här (4 dagar) som funnits längre. Clearblue ska väl vara tillförlitliga och bra har ja hört...

Hej! Ja, de enda symbolerna som kommit är en tom rund ring. Men nu i morse så fick jag för första gången en blinkande glad gubbe! Trodde inte det var sant. Hade nästan tänk byta till test där man avläser streck, för att se om jag hade nån stegring över huvud taget. Får se vad det visar de närmaste dagarna, vågar inte ropa hej förrän mensen blir försenad.. Kanske testerna från testlagret funkar bättre på dig, då du verkar haft en väldig otur med cb:s. Lycka till!
  • Solros78

Men ts. Vad menar du med att glada gubben fastnat? Har dufått glad gubbe så har du ju fått utslag för äl och det står ju i testet att den sen inte försvinner på några dagar.

• maria90

Jag använder även dessa digitala äl-test med dubbel hormonindikator för att hålla koll på min äl, och det är meningen att den glada gubben skall lämna kvar efter att du har fått den, testet kan inte användas för mer än en cykel, så det är nog inget fel med ditt test den här gången Glad 

• Anonym (Ägglossning)

Va, har ja fattat helt fel!?
    Om man prickar in ägglossningen tidigt med testet. Ska de då inte gå att använda den mer? Så om de är 10 stickor och man prickar in på första stickan, då får man slänga de 9 andra?
    Ska man behöva köpa nytt test för 370kr varje månad!?
    Vart har ni läst de? Är något ja missat helt i så fall.
    Ja har läst att stickor från ett test inte ska användas på ett annat, men man måste väl kunna göra testet flera gånger?

Ja kollar ägglossning för att skriva upp mina datum för att planera insemination framöver. Ja är ju då inte nöjd när ja träffat en ägglossning utan vill ju se så många som möjligt.

Efter varje test nollställs ju testet, men ska de alltså inte göra de den dagen ja fått en glad gubbe (ägglossning)!? Verkar ju helt galet.

• maria90
    Anonym (Ägglossning) skrev 2014-01-02 16:18:11 följande:
    Va, har ja fattat helt fel!?
    Om man prickar in ägglossningen tidigt med testet. Ska de då inte gå att använda den mer? Så om de är 10 stickor och man prickar in på första stickan, då får man slänga de 9 andra?
    Ska man behöva köpa nytt test för 370kr varje månad!?
    Vart har ni läst de? Är något ja missat helt i så fall.
    Ja har läst att stickor från ett test inte ska användas på ett annat, men man måste väl kunna göra testet flera gånger?

Ja kollar ägglossning för att skriva upp mina datum för att planera insemination framöver. Ja är ju då inte nöjd när ja träffat en ägglossning utan vill ju se så många som möjligt.

Efter varje test nollställs ju testet, men ska de alltså inte göra de den dagen ja fått en glad gubbe (ägglossning)!? Verkar ju helt galet.
    Jaa, tänkte samma sak, låter ju knasigt, men kollade upp saken, och: efter att man har fått en fast glad gubbe så stannar den kvar i skärmen i ett par dagar, för det är inte meningen att den skall användas mer under den cykeln, men sen nollställs den. När man efter det använder den så visar den det där tecknet för ny cykel! Glad
  • Solros78
    maria90 skrev 2014-01-02 19:10:00 följande:
    Jaa, tänkte samma sak, låter ju knasigt, men kollade upp saken, och: efter att man har fått en fast glad gubbe så stannar den kvar i skärmen i ett par dagar, för det är inte meningen att den skall användas mer under den cykeln, men sen nollställs den. När man efter det använder den så visar den det där tecknet för ny cykel! Glad
    Det är väl det att det här testet bygger på att det jämför kroppens hormonnivåer med varandra, dvs letar efter en stegring. Därför går det inte att använda på några dagar efter stegringen. Men det vanliga rosa cb digital mäter statiska nivåer, som ett graviditetstest.
Svar på tråden Är det fler som har problem med Clearblue äggtest?