Min pappa är så arg och skrikig..... orkar inget mera
så börjar helvetet igen.... Är 17 år och bor hemma med syskon, mamma,pappa, katter och smådjur.
Vi har ett stort problem i familjen. Det är min pappa. Han är en väldigt klok och bra pappa men det finns ett stort problem som får oss alla att varje dag sucka, må dåligt, bli lessna och känna att han förpestar allt. Typ förstör måltiderna med att han sitter och ser sur ut, är tyst på det där "suriga sätte" eller börjar bråka och skrika och kalla en otacksam och uppkäftig så fort vi diskuterar något.
En period för några år sen var han arg som fan men det gick över efter ett år kanske. Sen vart det bra ett tag men nu senaste året har varit för jävligt :'( Han jobbar jättemycke, han har verkligen INGEN FRITID.. Han hinner aldrig göra sina intressen eller ens hålla igång med sin motionering som han gillar. Han bara jobbar, kommer stressad hem och är arg. Blir lätt arg och typ sårad för ingenting och skriker på oss alla andra.
Vi förstår han överför aggressioner och stress på oss men vi orkar inte. Jag önskar jag kunde flyta hemmifrån men det är omöjligt nu pga flera orsaker... Sen hur blir det om jag lämnar syskon, mamma och djur hemma med honom?!
Säger man att man vill flytta hemifrån eller att han ska försöka få mindre jobb eller iaf byta jobb ryter han i med nedvärderande saker, säger hur fan ska du klara dig utan mig och att om han inte hade sitt jobb vem fan skulle ta hand om oss. Typ.
Han gör nästan inget hemma förutom sina typiska sysslor. men han städar aldrig och beter sig som en barnunge ens om mamma ber honom om något, när han är sur. Han säger bara "Nää-eee!" och struntar i att t.ex. bära ner tvätten i tvättstugan utan går bara ner dit ändå och lämnar tvätten uppe. Ursäkten är att han är den enda som jobbar osv osv
Vad ska jag göra? :( Dagar som dessa önskar jag så att jag hade en normal familj igen där man kan umgås och prata och inte VARJE DAG höra nedvärderande saker, att bara han är bra och gör något vettigt/jobbar mm.
Han skriker även åt katterna och annat skit. Han förstör verkligen varje dag fast jag vet han inte menar det.
Blev lite långt men ville bara skriva av mig!
Har ingen att prata med, tar man upp det med honom förstår ni hur det blir... Syskon och mamma pratar jag med men vi sitter i samma båt. Tröttnar på att allt kretsar kring honom och att prata om honom.
Man ska fan inte behöva passa sig för att säga eller göra saker, typ stå ivägen i en trång hall, för sin egna farsa...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-31 20:53
"Ursäkten är att han är den enda som jobbar osv osv"
Han är inte den enda som jobbar, men enligt honom är han den enda som jobbar och gör något viktigt och värt att nämna.