• tiden

Känner oss ensamma på högtider

Det är nyår och jag slutade jobba i morse och har Min 3 åriga dotter hos mig. Köpte lite festligare mat och en tårta och när hon prata med sin pappa sa hon vi ska äta tårta med vänner snart även fast jag sagt att det inte kommer vänner idag. Har bara två vänner i denna staden och den ena hade bjudit hem en annan vän med fam när jag undrade om de ville fira med oss. Jag känner mig så misslyckad, om min fam bott i denna staden hade vi firat med dem men de bor 22 mil härifrån. Hur ska ja nånsin kunna skaffa en vän att fira med? :(:(

• Svar på tråden Känner oss ensamma på högtider
  • tiden

Hur gjorde ni på julafton? Jag hade min dotter förmiddagen å sen åkte hon med sin pappa till hans släkt. Så var jag ensam resten av dagen.

• enmodigman

Hade jag haft någon ensammen granne hade jag i alla fall bjudit in den personen till mig. Bara han/hon står ut med lite hög musik. Min sambo har just stuckit iväg på nyårsfirande, själv är jag hemma och tar hand om min skott/raketrädda hund.

• Viktisen

Hade ni inte kunnat få komma ni med till din vän då? Skövde är svårt jag hatar den stan mönniskorna är svåra där

• tiden

Ne det verkar inte som hon ville det. Ville inte bjuda in mig mer då jag redan frågat om de ville fira med oss..

• Viktisen

Ja men då är det ingen riktig vän gör det bästa ni kan ändå, njut och ha skoj och ut och titta på fyrverkerierna och skåla i dricka eller nåt

• Nocere

Tyvärr i Nyköping. Lite långt det är svårt att skaffa nya nära vänner, verkar som alla redan har sitt gäng och vägrar släppa in nytt folk. Tyvärr.

• enmodigman
    Nocere skrev 2013-12-31 19:16:51 följande:
    Tyvärr i Nyköping. Lite långt det är svårt att skaffa nya nära vänner, verkar som alla redan har sitt gäng och vägrar släppa in nytt folk. Tyvärr.

Det är nog ganska svenskt
  • Fjällan

Tiden jag bor oxå i Skövde, du får gärna höra av dig till mig om du vill :)

• tiden

Kul att du bor här :) å att du skriver!!

Nu har vi sovit i två timmar å ska käka lite mer sen planerar jag att åka till nån utsikts plats så min dotter får uppleva fyrverkerier :)

• Fjällan

Från billingen kan ni säkert se fina fyrverkerier, vet inte om kommunen har anordnat nått i år!

• SannaB83
    Nocere skrev 2013-12-31 19:16:51 följande:

Inte långt till oxelösund;) har du några barn?? Har 2 pojkar.
  • Nocere
    SannaB83 skrev 2013-12-31 23:48:01 följande:
    Inte långt till oxelösund;) har du några barn?? Har 2 pojkar.

Nej det är inte så långt. Har två tjejer ;)
  • skylim

Hej!

Förstår precis, bor själv i Nyköping och det är inte helt enkelt att komma in. Har två tjejer på 5 och 7 år. Hur gamla är dina tjejer?

• Nocere
    skylim skrev 2014-01-01 12:23:29 följande:
    Hej!

Förstår precis, bor själv i Nyköping och det är inte helt enkelt att komma in. Har två tjejer på 5 och 7 år. Hur gamla är dina tjejer?

Min älsta vart 5 år idag och yngsta är 3,5 månad.
Svar på tråden Känner oss ensamma på högtider