• Anonym

Johannesört (movina) vid mild depression??

Är det någon som provat det?

Är det värt att prova? Eller är rosenrot bättre?

/tacksam för svar

• Svar på tråden Johannesört (movina) vid mild depression??
  • Anonym (Glad)

Nej, jag har inte provat något av dem, jag äter "vanliga" antidepressiva

Om du tänker prova Johannesört så tänk på att det kan påverka andra mediciners effekt, tex p-piller. Jag tycker att du bör prata med en läkare eller barnmorksa (om du äter p-piller) innan du provar.

• Anonym

Näädå, jag äter inga p-piller eller andra mediciner!

jag har nyligen kommit ur en medelsvår depression och har bara en liten bit kvar till fullt tillfrisknande. Enligt skattning så har jag nu en "mild depression".

Tänkte om det kanske vore värt att åtminstone prova detta?

• Anonym (Glad)

Ja, om du inte äter andra mediciner kan det väl vara värt att prova. Vad jag har förstått det som så ska det inte vara farligt och att Johannesört har en viss effekt.

• Anonym (kram)

Jag har provat movina och tyckte faktiskt att den hjälpte, inte direkt men efter en vecka eller så =)

Lycka till

• Anonym

Tack för era svar!

Tror att jag ska ge mig på Movina då!

• Anonym (prova!)

Jag kan inte tala mig tillräckligt varm om Movina. Detta preparat har varit min räddare i nöden mer än en gång. Jag lider av nedstämdhet i perioder och vid ett par tillfällen har jag gått ner mig ganska ordentligt. Jag bestämde mig för att prova johannesört som en första åtgärd, om de inte hjälpte skulle jag uppsöka läkare. Första gången provade jag en sort som heter Esberi...nåt? Det hjälpte ganska bra, men när nästa svacka kom ett år senare valde jag Movina som är lite starkare. Så här gick det då:

Efter en vecka började det kännas bättre. Efter ytterligare en var det riktigt bra. Sen kände jag mig hög. Allt var så vackert, människor var så trevliga och hela livet var bara så underbart... blev nästan lite skraj för det var lite för bra för att vara sant

Efter ett par månader kändes hela min tillvaro så pass stabil att jag började trappa ner. Så småningom slutade jag helt och det gick utmärkt. Nästa gång kommer jag definitivt att äta Movina igen.

Rekommenderas vamt med andra ord! Men om du inte märker av resultat inom en månad är det nog en allvarligare depression du lider av. Uppsök i så fall läkare. Lycka till!

• Anonym

Nu ska jag definitivt prova!

Tack för ditt svar!

Svar på tråden Johannesört (movina) vid mild depression??