• Anonym (gott nytt år)

Att bli dumpad, eller att dumpa, vad mår jag sen bäst av?

Jag är försatt i en knepig sits. Magkänslan om min killes och min relation är inte bra. Jag är övertygad om att han har en rätt intensiv kontakt med en tjej han varit tillsammans med och som han inte verkar komma över. Jag vet att båda är vänner på FB. Hans intresse för mig verkar också ha sjunkit rejält på sista tiden, han skriver sällan och skriver inte lika känslosamt och storartat som tidigare. Ibland känns det som om att han gör det medvetet för att jag ska tröttna och dumpa honom.

Nu är det så att jag är väldigt rädd för att dumpa honom, jag är suicidal och tanken om hur jag kommer att må efter att ha dumpat honom är för skrämmande. Om jag nu då istället är den som blir dumpad kommer jag också må skit.

Så hur ska jag göra? Ska jag lita på min magkänsla och göra slut, eller ska jag fortsätta tills det att han inte klarar av att fortsätta utan att först göra slut med mig?

• Svar på tråden Att bli dumpad, eller att dumpa, vad mår jag sen bäst av?
  • Tihi

Hur länge har ni varit tillsammans? Vad får dig att tro att han tappat intresset? Jag tror att du skulle må bättre av att dumpa honom för då står du upp för dig själv och är inget offer för hans vilja. Då tar du kontroll över ditt liv och visar dig själv respekt. Varför tror du att han och exet har känslor för varann?

• Anonym (lämna)

Lämna och sök hjälp för dina problem och bearbeta.

• Anonym (gott nytt år)
    DiamantBarnet skrev 2013-12-31 20:53:05 följande:
    Får han dig att må bra nu?
    Inte som det är nu eftersom att det känns som att han leker med min skalle.
    Tihi skrev 2013-12-31 20:53:22 följande:
    Hur länge har ni varit tillsammans? Vad får dig att tro att han tappat intresset? Jag tror att du skulle må bättre av att dumpa honom för då står du upp för dig själv och är inget offer för hans vilja. Då tar du kontroll över ditt liv och visar dig själv respekt. Varför tror du att han och exet har känslor för varann?

I 3 år. Han har svårt att prata om sånt här och jag är faktiskt också väldigt trött att behöva fråga sånt. För mig är det helt obegripligt att man har ett ex på Facebook och som man påstår sig vara över med. Det går inte ihop.
  • DiamantBarnet

Du ska leva ihop med någon som får dig att må ännu bättre än vad du gör annars. Så fråga dig själv om han är rätt för dig.

• Anonym (?)

Du säger att ni varit ihop i 3 år och att du är självmordsbenägen och jag undrar om det kanske är jag som är den andra kvinnan... Rynkar på näsan

Träffar en man som påstår att han inte kan lämna sin flickvän trots dåligt förhållande pga att hon antagligen kommer att ta livet av sig. Och vi har träffats förut också så mycket verkar stämma.

• Anonym (lämna)

TS är feg...dumpa...

• Mamapingu

Jag tror du mår sämre av att fortsätta vara med någon som inte uppskattar dig. Visst att det är deppigt när förhållanden tar slut men hellre singel än i ett dåligt förhållande. Sen om du tar livet av dig eller inte är faktiskt HELT OCH HÅLLET ditt egna val och det låter ju som att du inte vill det så det tycker jag du ska låta bli. Har själv varit självmordsbenägen och försökt ta livet av mig och det suger att känna så men det kan bli bättre. Man kan bli helt jävla fantastiskt lycklig.

Svar på tråden Att bli dumpad, eller att dumpa, vad mår jag sen bäst av?