• Svar på tråden Vilken storlek på BH? Dubbel storlekar
  • Lena

Jag hade provat med en DD och en E och skickat tillbaka den som inte passade

• Anonym (bröst)
    Lena skrev 2014-01-01 10:36:35 följande:
    Jag hade provat med en DD och en E och skickat tillbaka den som inte passade
    Det är ju ett sätt. Men nu ville jag veta vad som motsvarar 80E enligt deras tabell.
    Är det normalstorlekar till höger eller vänster?
  • Lena

Normalstorlekar funkar inte så bra på BHar tycker jag för samma storlek och märke kan variera enormt i hur de passar mellan olika modeller.

• Anonym (bröst)
    Lena skrev 2014-01-01 10:41:35 följande:
    Normalstorlekar funkar inte så bra på BHar tycker jag för samma storlek och märke kan variera enormt i hur de passar mellan olika modeller.
    Om du inte har svar på min fråga så behöver du inte svara i tråden alls!!
  • exceptionell

Om du brukar ha 80E så köp 80E. Det troliga är ju att 80DD är samma sak, men det kan ju vara snäppet mindre också. I vilket fall borde du få rätt storlek om du väljer 80E. :)

• honungskakan90

Jag skulle ta F men är du osäker så ring till deras kundtjänst, väldigt hjälpsamma o gulliga... så gjorde jag sist

• Lena

Jag har E som du och ger min erfarenhet att det inte spelar någon roll vad tabellen säger.

• Anonym (DD)

Alltså, det står ju att DD är E, så vill du ha 80E ska du välja 80DD?

• Anonym (svar)
    Anonym (bröst) skrev 2014-01-01 11:01:39 följande:
    Om du inte har svar på min fråga så behöver du inte svara i tråden alls!!
    Hon har svarat på din fråga. Det är du som inte förstår svaren. Dessutom är du otrevlig.

I guiden så skriver de hur du ska mäta att du säger dig ha "80E" hjälper inte eftersom guiden inte är utformad efter kupstorlek och omfång utan efter två omfång (över och på brösten). Mät så så ser du vilken storlek du ska ha!
  • SupersurasunkSara

DD är aldrig en E vad de än säger. Det finns (iaf inte idag) en enda DD på marknaden jag kan ha men de flesta E fungerar utmärkt. Dessutom finns inte (om de inte ändrat nu) en riktlinje för hur stor tex en E ska vara, i Frankrike är en E mindre än i USA så stl beror också på vilket land den är ifrån.
    Det är också olika beroende på vilken modell det är på Bh:n. Jag kan tex ytterst sällan ha en balconette.

Du får köpa båda och skicka tillbaka den som inte passar.

Svar på tråden Vilken storlek på BH? Dubbel storlekar