brorsans familj - barnen far illa - jag är en fegis - vad gör jag?!
Min bror behandlar sina barn som skit. Det är hot hela tiden. Barnen skall vara tysta och inte gnälla annars blir det ingen godnattsaga/inget fredagsmys etc. Ungarna är inte alls särskilt jobbiga, de beter sig som förväntat med tanke på deras ålder.
Jag tror att föräldrarna är osäkra och tror att det är så här man ska göra. De säger saker som jag tycker låter helt sjuka. Speciellt min bror. Han säger att han stänger in barnen på rummet och håller fast handtaget så att de inte kan komma ut. Han har slängt ut dem på utsidan utan ytterkläder. Detta för att barnen "ska lugna ned sig och säga förlåt".
Jag å andra sidan är extremt konflikträdd och har hittills bara lyssnat på vad han har berättat. Han säger det i förbifarten precis som att det vore det mest naturliga i hela världen. Jag har lust att berätta för honom hur han "ska" göra och hur barn är funtade, men jag vågar inte. Jag är rädd för att han skall tro att jag tycker att jag är bättre än honom, att jag är en besserwisser etc och inte lyssna på vad jag säger. Jag tror inte att han vill ha hjälp. vad fan ska jag göra? Jag är alltså en riktig fegis - och jag behöver råd om hur jag skall hantera detta - för barnens skull!