Jag vill dö
Nyårsafton dricker jag för mycket. Min pojkvän blir ledsen och vill gå hem. Jag tar fram en kniv och hotar skada mig själv bara för att han ska stanna. Idag vill jag dö.
Jag känner ofta så - att jag vill dö. Jag är inte där jag vill vara i livet. Jag har en examen men har varit arbetssökande sedan jag blev klar för ett år sen och läser som bäst vidare. 27 år har jag funnits till och jag har äntligen hittat den stora kärleken. Han är allt jag vill ha men han är inte i samma skede i livet som jag är. Jag längtar efter giftermål och barn. Det snurrar i mina tankar dagligen. Jag vet att min pojkvän inte har några sådana tankar över huvud taget. "Kanske om fem år - KANSKE för jag vill inte ha barn bara för att ha barn. Jag vill ha ett bra förhållande och sedan kanske skaffa barn."
Alkoholen - vi har ett komplicerat förhållande. Jag dricker inte ofta för att bli full. Jag tycker om att ta en öl nu och då men ganska sällan dricker jag för att bli full. Men då jag dricker just för att bli full blir det nästan alltid för mycket. Jag skadar honom jag tycker om mest av allt. Då jag märker att han blir ledsen hotar jag med att skada mig själv. Jag tänker ofta på att skada mig själv och att jag inte orkar mera till vardags men jag kan kontrollera det på nåt sätt men i fyllan går det inte.
Idag i ångesten efter en fylla där jag varit boven har jag tagit ner lampan i vardagsrummet. Jag velar mellan att hänga mig själv eller gå till akutmottagningen. Jag vill inte dö men jag kan inte leva såhär.