• fluu

Allergivänlig tårtbotten...

Hej!

Någon som vet om det finns färdig tårtbotten helt utan mjölkprotein och ägg? Har sett att icas var utan ägg, men med "spår av mjölk". Morr.
    Ja, jag vet hur lätt det är att baka egen, men jag orkar inte ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Svar på tråden Allergivänlig tårtbotten...
  • mammabine

Finns inget mjölkfritt i afffären tror jag, jag bakar egna till mina barn testade en jättelätt marängbotten på senaste kalaset :)

• fluu
    mammabine skrev 2014-01-02 18:55:30 följande:
    Finns inget mjölkfritt i afffären tror jag, jag bakar egna till mina barn testade en jättelätt marängbotten på senaste kalaset :)
    Skit, jag hittar inget heller. Jag brukar också baka eget, men orkar bara inte i år. Maräng funkar ju inte heller eftersom det även ska vara fritt från ägg.
  • Numminen

Många färdiga marängbottnar är äggfria, hur bisarrt det än låter! Kolla innehållsförteckningen!

• fluu
    Numminen skrev 2014-01-02 19:23:47 följande:
    Många färdiga marängbottnar är äggfria, hur bisarrt det än låter! Kolla innehållsförteckningen!
    Ska kolla!
  • fluu
    Nånting skrev 2014-01-05 21:13:29 följande:
    Äggfria ja, men innehåller mjölkprotein istället.
    Tycker att det mesta är så :(
  • fluu
    DeLo skrev 2014-01-30 15:17:25 följande:
    Spår av brukar inte innebära att det innehåller utan det är mest p.g.a. det juridiska som de måste skriva med det. MEN:
    bakverket.wordpress.com/2013/08/21/vegansk-pr.../
    Jag vågar verkligen inte chansa, jag har reagerat på "spår av" förut.  Både jag, dottern och min mamma blir så väldigt sjuka av minsta lilla att det hade förstört kalaset som redan varit. Lyckades någorlunda med en egengjord.
  • DeLo
    fluu skrev 2014-01-30 15:19:28 följande:
    Jag vågar verkligen inte chansa, jag har reagerat på "spår av" förut.  Både jag, dottern och min mamma blir så väldigt sjuka av minsta lilla att det hade förstört kalaset som redan varit. Lyckades någorlunda med en egengjord.
    Ah, men då förstår jag :( Missade att kalaset redan hade varit, är urusel på att kolla på datum Oskyldig
Svar på tråden Allergivänlig tårtbotten...