Hej
Jag köpte en tutek trido till mitt barn som jag fick nu i April. Jag letade väldigt länge innan jag hittade en som jag klaffade med. Jag provade emmaljunga, brio med mera men mitt krav var att vagnen skulle vara högt upp då många barnvagnar är så långt ner, nästan i avgas höjd på bilarna.
Jag köpte då en tutek trido som jag köpte liggdel, sittdelen, skötväska o babyskydd med.
Liggdelen älskar jag och jag har fått många kommentarer för den, tom en tjej som kom fram till mig o fråga vad jag hade för vagn på stan och även på föräldrar gruppen. Den är högt upp, så barnet är nära dig, brett handtag som du kan ställa i din höjd
och hjulen är kanon. Man kan låsa hjulen fram eller ha dom svängbara. Jag låser mina men ibland går de upp men då får jag bara låsa dom igen, det gör man med ett klick. Jag har kört min vagn över stock o sten och hjulen fungerar superbra och det e bra fjädring i vagnen. Jag köpte en extra madrass o la i vagnen då jag tyckte att den som låg i var för tunn. Man kan även fälla upp vagnen så barnet sitter lite mer upp, det gillar min påg som är nyfiken av sig,
Sittdelen har jag inte provat än, och babysittern satt min lilla bra i i cirka två månader sen köpte jag en annan. Tyckte det såg obekvämt ut att sitta i den, kom inte riktigt ner med rumpan.
Skötväskan är jätte bra då det finns så du kan hänga fast den lätt i handtaget.
Tyvärr tycker jag inte den e lätt att packa in i bilen, men det går. De flesta vagnar är ju lite svåra att packa in, speciellt med liggdel.
I efterhand önskar jag dock att jag köpte den klassiska turan istället. Då jag tycker sen e så snygg. Men väskan under vagnen är väldigt bra att ha grejor i. Dock samlas de vatten i en liten pöl ovanför den om det regnar men det har inte läckt in vatten någon gång.
Hoppas någon har fått lite hjälp. Jag köpte min på smothbaby i Malmö. Om jag hade gjort om köpet hade jag köpt den klassiska o utan babyskyddet!