• dandelion88

Erfarenhet av barnvagnen turran silver duo av tutek?

Hejsan!
    Jag letar barnvagn och behöver lite råd och tips!
    Är det någon som har erfarenheter av barnvagnen turran silver duo utav tutek? Hittade denna barnvagnen på sidan barnvagnar-webbutik.com, så jag undrar också om någon har någon erfarenheter utav att beställa från den butiken? Bra eller dåliga?

• Svar på tråden Erfarenhet av barnvagnen turran silver duo av tutek?
  • luwan

Vi har köpt en Turran silver duo till vår lilla som kommer här om några veckor, kan tänka mig att de är snarlika.

Vi köpte dock inte från sidan du nämner utan beställde från en butik i solna som heter Smooth Baby, men allt gick som det skulle, det tog ju några veckor men det gör det ju normalt vid beställning.

Eftersom bebis inte kommit är så har jag väl inte fått grepp om vagnen helt och hållet än, även om jag klämde och kände mycket på den innan.
    Jag ville ha en emmaljunga först, men  tyckte dom kosta för mycket, mest chassit och fyra större fast hjul jag var ute efter. Denna vagnen påminnde så mycket om emmaljungan så jag blev ganska fort såld ;)
    Vi köpte även med adapter för att kunna ha babyskyddet på chassit.

Skötväskan insåg jag snabbt inte var något att ha, väldigt liten...så köpte en annan.
    Det som jag tror kan bli jobbigt med min vagn är när man ska ta av ligg eller sittdelen från chassit och in i bilen..
    På var sida är det som en röd spärr som man måste hålla in för att kunna lyfta av delen, vilket iaf jag inte fått in de rätta knycket för än...men det är inte svårt om man tar de lugnt, men de är inte heller bara klicka av och på...
    Meen det återstår att se, som sagt det är min första barnvagn och jag blev kär :)

Vet inte om det besvarade dina frågor direkt....men ville dela med mig :)

• dandelion88

Oj , hann inte skriva klart! Jag ringde bland annat smooth baby som också finns i Malmö för att se om de hade den inne så man kunde testa den. Men jag beslöt mig tillslut för att köra på en Emma ljunga nitro city leatherette, just för att jag tyckte att svängbara hjul var viktiga! Verkade mycket smidigare när man bor inne i city och kär mest stadskörning. Jag håller med om att de är dyra och det var därför jag ville ha en turran eftersom den påminde om Emmaljunga. Men efter många om och men så blev det Emmaljunga. Tack för svaret! Hoppas att du blir nöjd med din vagn!! :)

• MiWe

Lyfter denna tråd då jag hoppas att det nu finns mer åsikter om vagnen?

Vi är vääääldigt nära beställning, men hade varit skönt med lite inputs, både  positivt och negativt. Något som är jätteviktigt att tänka på? Något som är extremt bra eller dåligt?

Hur har hållbarheten varit för er som haft vagnen ett tag? Gnissel och gnek, kvalitetskänsla?

Tacksam för svar!! :)

• kris21

Hej

Jag köpte en tutek trido till mitt barn som jag fick nu i April. Jag letade väldigt länge innan jag hittade en som jag klaffade med. Jag provade emmaljunga, brio med mera men mitt krav var att vagnen skulle vara högt upp då många barnvagnar är så långt ner, nästan i avgas höjd på bilarna.

Jag köpte då en tutek trido som jag köpte liggdel, sittdelen, skötväska o babyskydd med.

Liggdelen älskar jag och jag har fått många kommentarer för den, tom en tjej som kom fram till mig o fråga vad jag hade för vagn på stan och även på föräldrar gruppen. Den är högt upp, så barnet är nära dig, brett handtag som du kan ställa i din höjd

och hjulen är kanon. Man kan låsa hjulen fram eller ha dom svängbara. Jag låser mina men ibland går de upp men då får jag bara låsa dom igen, det gör man med ett klick. Jag har kört min vagn över stock o sten och hjulen fungerar superbra och det e bra fjädring i vagnen. Jag köpte en extra madrass o la i vagnen då jag tyckte att den som låg i var för tunn. Man kan även fälla upp vagnen så barnet sitter lite mer upp, det gillar min påg som är nyfiken av sig,

Sittdelen har jag inte provat än, och babysittern satt min lilla bra i i cirka två månader sen köpte jag en annan. Tyckte det såg obekvämt ut att sitta i den, kom inte riktigt ner med rumpan.

Skötväskan är jätte bra då det finns så du kan hänga fast den lätt i handtaget.

Tyvärr tycker jag inte den e lätt att packa in i bilen, men det går. De flesta vagnar är ju lite svåra att packa in, speciellt med liggdel.

I efterhand önskar jag dock att jag köpte den klassiska turan istället. Då jag tycker sen e så snygg. Men väskan under vagnen är väldigt bra att ha grejor i. Dock samlas de vatten i en liten pöl ovanför den om det regnar men det har inte läckt in vatten någon gång.

Hoppas någon har fått lite hjälp. Jag köpte min på smothbaby i Malmö. Om jag hade gjort om köpet hade jag köpt den klassiska o utan babyskyddet!

• sussilullan

Hej kris21!

Varför skulle du inte köpt babyskyddet?

Var det något dåligt med det?

Hade själv tänkt köpa hela kitet så det är därför jag undrar

Svar på tråden Erfarenhet av barnvagnen turran silver duo av tutek?