Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Linganlotta

Pooltemperatur för 10-månaders??

Hur varmt måste det vara i vattnet för en 10 månaders bebis? Behöver det verkligen vara över 30 grader som man har på babysimmet??

Tacksam för svar..

/Lotta

• Svar på tråden Pooltemperatur för 10-månaders??
  • waersta

Jag badar bara med den lille, 8 månader, när det är extra varmt. Annars så är det lätt att de blir kalla.

• Mia83

34 grader och uppåt rekomenderas.

• Prinsessan Zelda

du kan bada kallare, så länge du håller koll på när han börjar frysa. och kan värma upp snabbt då på en gång. Jag brukar bada med Adam 10 månader i 31 gradig pool. han blir kall efter ca 10 minuter och då går vi upp och värmer oss. Han älskar att bada så han klagar inte, men jag ser när han börjar huttra

• Dixie

32 grader rekommenderar svenska simförbundet till babysim, men det är ju främst för de minsta barnen. Vi har baby- och minisim i en pool som där är 30 grader, men då måste barnen minst vara 6 månader.
    För en 10 månaders kan man nog ha det lite kallare,men iså fall bara bada korta stunder och däremellan gå upp och värma sig. Sen är det skillnad på barn, en del vill ha varmare och en del kallare!

• Linganlotta

Tack för era svar! Jag vet att de har uppvärmd pool på det hotellet vi ska till, så det borde ju vara ok, men självklart kommer jag ha koll på om han börjar frysa!

• nattinattio

lingan lotta: uppvärmd pool betyder oftast runt 21 c, vissa har 25 c men då står det i katalogen nästan helt säkert. Dessutom är barnpoolen sällan uppvärmd! (finns dock de oxå)

Nu vet jag inte när å vart du skall men är det typ canariöarna senast 1/4 (då du pratar om uppvärmd pool, de är uppvärmda till 1/4 ej längre) tänk dessutom på att det är kallt här å "varmt" där en stor temp skillnad på några timmars flyg. vilket gör det lätt att drabbas av akut bronkit, blir inte bättre av att bada små barnen i "ganska" kalla pooler...

• Linganlotta

Nattinattio, ok jag ska kolla med hotellet hur varmt det är i poolen. Mina svärföräldrar har varit där innan och säger att det brukar vara små bebisar som badar i poolen, så det är nog ganska varmt. Det är ett 5*hotell så det borde ju vara bra uppvärmt.
    Men annars får han bara plaska lite med tårna!

Claudia
    Har kollat den hemsidan nu och det var bra info! Tack för tipset!

/Lotta

• nattinattio

små barnen å större brukar bada fast det är 16 g i poolen (ej uppvärmd alltså), jag vet inte hur föräldrarna egentligen tänker... så har de varit på alla ställena jag sett, om tex en stoor pool är uppvärmd så har vi bara badat där med flickan, men så har de flesta andra inte gjort...

Svar på tråden Pooltemperatur för 10-månaders??