• Anonym (våg)

Min våg visar olika

Har märkt att min våg visar olika.
    Väger jag mig en gång kan det exvis stå 65.5. Ställer jag mig på vågen igen så kan det istället stå 64.8. Och ställer jag mig ytterligare en gång så visar den samma som andra gången, alltså 64.8. Har provat att ställa mig ännu fler gånger, och då stannar den stadigt på den vikten.
    Bör jag gå på den vikt den visar fler gånger eller första?
    Vågen känns för övrigt korrekt!

• Svar på tråden Min våg visar olika
  • enmodigman

Gå på den våg som visar minst.

• chow

Svar Ja, du ska ga pa den vikt som vagen visar fler ganger, hade jag gjort iaf.

• enmodigman

Jaha, det var en och samma våg, 64,8 är din korrekt avikt

• chow

Om du vill ha din korrekta vikt sa vag dig direkt pa morgonen om du inte redan gor det.

• Anonym (TA)

Står den på plant underlag? Sluttande badrumsgolv brukar inte rekommenderas. Flyttar du vågen mellan gångerna? (Om den flyttas är den inte längre kalibrerad och andra vägningen räknas). 

• Anonym (..)

Varför ens bry sig om gram? Alla vågar visar olika, så du väger säkert varken 65,5 eller 64,8..

• krompa

Min våg visar lite fel första vägningen ibland eftersom den startar när jag drar fram den. Ibland lyckas den då tarera/nollställa sig när jag trycker eller lyfter den lite.

• Anonym (våg)

Väger mig på samma ställe varje gång. Men ställer undan den emellan, därför den visar "fel" första gången då?

Som sagt, alla gånger efter andra vägningen visar den exakt samma.

• krompa
    Anonym (våg) skrev 2014-01-01 20:30:24 följande:
    Väger mig på samma ställe varje gång. Men ställer undan den emellan, därför den visar "fel" första gången då?
    Som sagt, alla gånger efter andra vägningen visar den exakt samma.
    Japp. Iallafall om det är en digital våg som startar när du trycker på den.
  • Anonym (våg)
    krompa skrev 2014-01-01 21:30:53 följande:
    Japp. Iallafall om det är en digital våg som startar när du trycker på den.

Ja det är det.

Var tvungen att testa, lyfte jag upp den och gick några steg och satte ner den på samma ställe så gjorde den likadant!

Tack för hjälpen. :)
Svar på tråden Min våg visar olika