• SaraD

Någon som testat emmaljunga super Viking?

Vi har bokat en emmaljunga super Viking, som är en ny modell från i höstas, så det finns inte mycket recensioner att läsa! Någon som testat den och har en åsikt?

• Svar på tråden Någon som testat emmaljunga super Viking?
  • SaraD
    Sweet life skrev 2014-01-01 20:44:55 följande:
    Ska den användas som singel eller dubbel?

Singel
  • Sweet life
    SaraD skrev 2014-01-01 20:48:03 följande:

Singel
    Ok, jag har provkört den i butiken. Den bygger ju på ett Duo S chassi som har lite större framhjul än t ex Nitron. Jag skulle valt en Supreme korg till istället för Viking korgen som jag upplever som mindre ombonad. Sen gillar jag inte sittdelen då den känns både kort och smal.

Så jag skulle köpa en super nitro istället.. Men nu behöver jag en dubbelvagn så det får bli en donkey.
  • SaraD
    Sweet life skrev 2014-01-01 20:49:47 följande:
    Ok, jag har provkört den i butiken. Den bygger ju på ett Duo S chassi som har lite större framhjul än t ex Nitron. Jag skulle valt en Supreme korg till istället för Viking korgen som jag upplever som mindre ombonad. Sen gillar jag inte sittdelen då den känns både kort och smal. Så jag skulle köpa en super nitro istället.. Men nu behöver jag en dubbelvagn så det får bli en donkey.

Ja, har förstått att den är lite smalare än övriga, har jämfört med super nitron och nitron ska vara 90 cm lång medan super Viking ska vara 105 cm lång.. Testade super nitron också, den var också väldigt skön att styra och kändes rejäl, men tyckte super Viking var snyggare men inser nu att vi egentligen inte har haft någon erfarenhet alls vad gäller val av vagn
Svar på tråden Någon som testat emmaljunga super Viking?