• Anonym (snokis)

Har jag en fotvårta i näsan?!!

Jag har nåt i näsan... har suttit där i typ tre månader nu... den sitter ca en cm in mot "mittväggen" (inte näsvingeväggen allstå) Och den är stenhård och lite fnasig. Har haft fotvårtor när jag var liten och det är det närmsta jag kan komma på att det liknar. Har googlat lite och läst om näspolyper... men de ska tydligen vara väskefyllda och det är inte den här grejen.
    Jag kan inte låta bli att pilla på den heller! Haha! Usch... och ibland när jag råkar pilla loss nån liten fnasbit så blöder det. Då är den lite öm... annars känns den inte.
    Har fått remiss till öra-näsa-hals kliniken. Men det tar ju lång tid innan man får komma dit. Familjeläkaren som kikade på den hade ingen aning om vad det var. Han ville inte ens gissa. Då blir ju jag orolig att han tror att det är cancer i näsan och inte vill oroa mig ifall det inte är det...
    Nån som vet vad det kan vara?? Nån som haft nåt liknande?

• Svar på tråden Har jag en fotvårta i näsan?!!
  • Anonym (oj)

Ärligt talat låter det som om du beskriver skviliptelcanser..... (stavning)?

Googla.....

• Anonym (snokis)
    Anonym (oj) skrev 2014-01-01 22:01:07 följande:
    Ärligt talat låter det som om du beskriver skviliptelcanser..... (stavning)?

Googla.....
    Nu har jag läst all info från länken. Hm... jag vet inte om det är det. Finns en del grejer som talar emot.
    Jag är kvinna (det var vanligare hos män)
    Jag solar aldrig.
    Den sitter i näsan... det stod att det var vanligare på andra ställen.
    Och min är hudfärgad och upphöjd, som ett halvt majskorn ungefär. Ser inte alls ut som på de bilder som var där...
    Och jag är 33. (var vanligare hos äldre)

Men man vet ju inte... kan ju vara det iallafall. Verkade ju vara behandlingsbart iaf...
  • Anonym (snokis)

Finns det nån som är läkare som läser detta tro? Kan ni inte ge mig eran bästa gissning isf? =)

• Elmocco

Vårtor kan uppkomma på andra ställen än just på fötterna, så fotvårta i nyllet kan du aldrig få.

• Anonym (snokis)
    Elmocco skrev 2014-01-02 00:46:55 följande:
    Vårtor kan uppkomma på andra ställen än just på fötterna, så fotvårta i nyllet kan du aldrig få.
    Hm... du menar att det kan vara en vårta? Fast inte en fotvårta? =)
  • Jodyanna

De kan vara en vanlig vårta. Går att ta bort. Men en fotvårta kan bara sitta på foten hahahha

• Bonsaiii

Men är det inte bara så enkelt att det är ett gammalt sår? Som inte försvinner eftersom du är där och pillar?
    Alternativt kan det vara skleros - helt ofarlig.

• Anonym (snokis)
    Anonym (läkare) skrev 2014-01-02 08:14:03 följande:
    Bild?
    Inte helt lätt att ta en bild... men här kommer en där man ser den lilla bölden. Tror det måste vara det absolut fulaste kortet på mig ever... så håll till godo. :)

Svar på tråden Har jag en fotvårta i näsan?!!