Måste man fira sitt barns födelsedag?
Ja nu är det inte så illa som det låter.. Men vårat barn fyller 1 år i vår. Och varje gång jag tänker på det får jag panik. Speciellt när man ser hur alla andra firar sina barn på deras födelsedagar. Fin tårta, hemmabakade cupcakes, besök av släkten, mamman och/eller pappan är perfekta värdar för kalaset osv osv. Vi bor trångt, finns ingenstans att sitta typ förutom våran lilla soffa. Jag kan inte baka. Skulle aldrig kunna vara nån "värdinna" då jag helt enkelt inte är en sådan person.. :( Hur tusan ska vi fira våran solstråles första födelsedag? Helst vill vi fira den helt själva, jag sambon och barnet. Men det verkar som man måste ha värsta kalaset, annars är man dålig förälder..? :( som sagt, vi bor litet och trångt. Att ens ha 2 personer på besök här skulle vara jätte jobbigt.. Finns ju ingen plats! Och jag är ingen sån som har kalas. Har aldrig viljat ha det på min födelsedag ens. Skulle aldrig kunna "leda", bjuda på fika, fixa osv.. När hen blir äldre (och vi bor större) kommer det nog bli lättare, men nu nej.. Snälla säg vad vi ska göra? Mår så sjukt dåligt över detta, sämsta mamman :(