önskar råd! abort
Jag har blivit oplanerat gravid. Kunde pga min medicin inte ta "dagen efter piller" (medicinerna slår ut varandra) och blev därför gravid. Jag och min kille har varit ihop i 10 månader och planerar att flytta ihop till våren. Han känner att det är för tidigt för barn och jag är så osäker på hur jag känner. Jag känner nog också någonstans att jag vill vänta, vill känna att vi är redo och längtar båda två. Att vi känner varandra bättre. Äter också en medicin som ökar risker för fosterskador en hel del, planen är att försöka börja trappa ner den snart.
Jag känner mig väl framförallt orolig eftersom jag är 30 år. Tänk om detta är min enda chans och jag sedan kommer ångra mig? Vill inte heller riskera att sätta ett barn till världen som pga av mitt slarv kommer att ha någon typ av handikapp. Och jag vet att det var mitt och HANS ansvar att använda skydd, men nu sitter jag här och grubblar. Känner mig så totalt puckad som hamnat i denna situation.
Någon som gjort en abort?, är också orolig för den biten. NÅGON som känt att det var det bästa valet just då? har kollat runt på forumet och alla verkar känna att de ångrat sig efter, mått piss.