• Anonym (äckligt)

Min sambo fiser illa inför mig jämnt, är det okej av mig att be honom sluta?

Vi träffades för 1,5 år sedan och är sambo sen 1 år tillbaka. För sådär ett halvårsen så är han så odiskret inför mig när det kommer till det "alla killar gör", dvs fisa, rapa och klia på pungen. Om han "råkade" göra det ibland så skulle jag nog tycka att det vore lite gulligt men han gör det nästan varje dag. Säg som på kvällarna, då ligger vi oftast och tittar på film, han kan lägga 7-10 illaluktande fisar under den tiden. Det gör ju knappast att jag vill ha sex med honom när vi går och lägger oss sen. Vi brukar oftast ha sex varje dag men jag känner hur mitt behov av att vara nära honom på det sättet försvinner mer och mer. Sen spreyar han aldrig någon god doft på toaletten när han gjort nummer 2. Visst låter det som småproblem men det känns som om han inte har någon som helst respekt för mig när det kommer till det här. Han som alltid är så mån om mig annars! Jag har aldrig fisit, rapat eller kliat på muttan inför honom. Tycker sånt hör till på toaletten. Jag har funderat på att ta upp det här med honom men nått i mig säger att det är fel.. att han har rätt att släppa lös i sitt eget hem.

• Svar på tråden Min sambo fiser illa inför mig jämnt, är det okej av mig att be honom sluta?
  • sextiotalist

Dålig stil. Nu kommer det komma ett antal svar där folk berättar hur kul de har när de fiser in för varandra. Men nu gillar inte TS det och uppskattar det inte alls och 7-10 stycken illaluktande, då har man problem med magen och bör åtgärda det.

Han har ju lyckats med att inte göra det under ett tag.

Så säg till honom, be honom gå på toaletten så att allt som behöver komma ut från tarmen gör det, påstår han att det inte går, så be honom se över sina matvanor, för en frisk tarm behöver inte tömmas på gaser i den mängden som det verkar ske hemma hos er.

Jag får gaser när jag behöver göra nr 2 (i de flesta fall är det en föraning) så jag ser till att gå in på toaletten om det behövs

• Frontline

Men så länge du inget säger till han så antar han ju att det är ok...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (äckligt)

Jo han klarade ju av att inte göra sånt inför mig innan så han har ju bara gått och blivit lite väl bekväm. Det är klart, har också tänkt tanken att jag får skylla mig själv som inte säger ifrån. Men hur gör alla andra då? Fiser ni osv inför varandra? Påverkas inte ert sätt att se på varandra?

• Anonym (äckligt)

Oj va konstigt inlägget blev, inga rader imellan svaren..skriver på mobilen.

• Frontline
    Anonym (äckligt) skrev 2014-01-04 00:09:20 följande:
    Men hur gör alla andra då? Fiser ni osv inför varandra? Påverkas inte ert sätt att se på varandra?
    Min fru fiser och det kan lukta för jävligt , jag fiser och det kan med lukta för jävligt.
    Ingen bryr sig vi kan ligga i soffan och dra på en rökare och luktar det för illa öppnar vi ett fönster...
    Vi har varit i hop i över 10 år och har fisit inför varandra redan under första året ihop...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (usch)

Jag kan förstå dig helt att ditt behov av att vara nära honom ,som du beskriver, försvinner mer och mer.
    Personligen har jag jätte svårt för dåliga lukter och då menar jag jätte svårt!!

När jag och min kille träffade varandra hade han en fotsvett som inte var av denna värld och fastän jag kände att det här var en toppenkille så hade jag såpass svårt för hans fotsvett att jag kände att om jag inte sa något till honom så skulle det bli ett problem.
    Kan tyckas ytligt men om du hade känt den odören och levt med den så hade du förstått. Det luktar så illa att magen vrider sig och det är svårt att känna sexuell attraktion för någon som luktar så.
    Detsamma gäller fisar, han fes en gång så illa att det satte sig i väggarna!!
    Detta gav mig dock ett tillfälle att prata med honom och förklara hur jobbigt detta var för mig. Jag bad honom att fisa på toaletten och tvätta fötterna när det luktade för starkt.
    Nu i efterhand har jag förstått att han inte känner lukt så bra för när jag säger till honom att det luktar så har han inte ens märkt det själv.
    Jag har en väldigt snäll och förstående kille som inte tog illa vid av vårt samtal men vi har också en väldigt bra kommunikation oss emellan och är det något han stör sig på med mig så säger han det också.

Så jag tycker att du borde prata med din sambo.Han kanske inte förstår att det är så jobbigt för dig i och med att du inget sagt innan. Förklara för honom och be honom fisa på toaletten. Det är ju faktiskt inte en jättestor grej att be om..
    Gällande doftsprej så är det bara att köpa en och ställa den bredvid toan, kanske kommer han använda den om tillgång finns annars är det bara att be honom om det med.
    Det är väl trevligt när det luktar gott!!

• fnyske

Jag kräktes en gång, det fick min kille att förstå att han kanske ska hålla sig undan mig alt varna mig när han är risig i kistan 

• Anonym (magproblem?)

Han kanske ska kolla upp så att han inte är allergisk eller överkänslig mot något livsmedel? I så fall kan han ju undvika dessa. Annars får du be honom säga till dig, alternativt att han avlägsnar sig, när han behöver nästa gång. Jag förstår att du tycker att det är obehagligt. 

• BP3

Nej, det är inte okej. Det främsta kännetecknet för en riktig karl är - att han drar av brakskitar på löpande band.

• Anonym (äckligt)
    Anonym (usch) skrev 2014-01-04 00:38:29 följande:
    Jag kan förstå dig helt att ditt behov av att vara nära honom ,som du beskriver, försvinner mer och mer. Personligen har jag jätte svårt för dåliga lukter och då menar jag jätte svårt!! När jag och min kille träffade varandra hade han en fotsvett som inte var av denna värld och fastän jag kände att det här var en toppenkille så hade jag såpass svårt för hans fotsvett att jag kände att om jag inte sa något till honom så skulle det bli ett problem. Kan tyckas ytligt men om du hade känt den odören och levt med den så hade du förstått. Det luktar så illa att magen vrider sig och det är svårt att känna sexuell attraktion för någon som luktar så. Detsamma gäller fisar, han fes en gång så illa att det satte sig i väggarna!! Detta gav mig dock ett tillfälle att prata med honom och förklara hur jobbigt detta var för mig. Jag bad honom att fisa på toaletten och tvätta fötterna när det luktade för starkt. Nu i efterhand har jag förstått att han inte känner lukt så bra för när jag säger till honom att det luktar så har han inte ens märkt det själv. Jag har en väldigt snäll och förstående kille som inte tog illa vid av vårt samtal men vi har också en väldigt bra kommunikation oss emellan och är det något han stör sig på med mig så säger han det också. Så jag tycker att du borde prata med din sambo.Han kanske inte förstår att det är så jobbigt för dig i och med att du inget sagt innan. Förklara för honom och be honom fisa på toaletten. Det är ju faktiskt inte en jättestor grej att be om.. Gällande doftsprej så är det bara att köpa en och ställa den bredvid toan, kanske kommer han använda den om tillgång finns annars är det bara att be honom om det med. Det är väl trevligt när det luktar gott!!

Skönt att höra att jag inte är den enda som har problem med dåliga dofter. När jag går på toaletten och gör nr 2 tex så öppnar jag alltid toalettfönstet lite. Medans man kan höra hur sambon stänger fönstret när han går in och sen sätter sig och bajsar. Vad sjuttan tänker jag, vill han bevara den dåliga lukten där inne eller? :S Ska helt klart köpa en sprey och ställa där inne, ska bli intressant och se om han använder den.
Svar på tråden Min sambo fiser illa inför mig jämnt, är det okej av mig att be honom sluta?