• Spears

    Misfall

    Hej! Är 44 år blev gravid nu men fick missfall v 8 . Nån ide att fortsätta försöka vid denna ålder? Verkar ju kunna bli gravid iallafall. Nån som har tips hur man kan undvika mf? Drack ytterst lite kaffe inget alkohol och tog folsyra och mumomega.


  • Svar på tråden Misfall
  • Jag är bara jag

    Tyvärr är ju missfallsrisken högre än chansen  att få barn i vår ålder,men försöka kan man om man har nåtsånär lätt att bli gravid. Jag har jättesvårt och får alltid missfall så vi går vidare med embryadoption. Finns flera mediciner som kan hjälpa om felet inte är fostrets utan ditt som t.e.x progesteron,Trombyl,folacin och prednosilon.

  • Hoppas03

    Jag är också 44 och fick missfall i vecka 9+6 för två månader sedan. Jag har varit gravid sju gånger. Samtliga efter 40. Har en son kom till på femte graviditeten vid nästan 43 års ålder. Har efter det varit gravid två ggr men tyvärr har det blivit missfall. Jag tänker att så långe man har ägglossning finns möjligheten att få barn och den möjligheten vill jag ta vara på- Längtan efter ett syskon till min lilla prins är större än rädslan att få ett missfall till. Även om det är fruktansvärt jobbigt att få missfall. Jag tar progesteron och trombyl i förrebyggande syfte mot missfall. Liksom du undviker jag kaffe. Försöker äta nyttigt och träna lagom. Lycka till! I min tråd någon 40+ som barn efter 4 missfall på raken är vi flera 40+are som kämpar för nya +. Välkommen dit om du vill.

  • Spears

    När tar du progresteronet efter ägglossningen eller?


    Hoppas03 skrev 2014-01-02 19:30:19 följande:
    Jag är också 44 och fick missfall i vecka 9+6 för två månader sedan. Jag har varit gravid sju gånger. Samtliga efter 40. Har en son kom till på femte graviditeten vid nästan 43 års ålder. Har efter det varit gravid två ggr men tyvärr har det blivit missfall. Jag tänker att så långe man har ägglossning finns möjligheten att få barn och den möjligheten vill jag ta vara på- Längtan efter ett syskon till min lilla prins är större än rädslan att få ett missfall till. Även om det är fruktansvärt jobbigt att få missfall. Jag tar progesteron och trombyl i förrebyggande syfte mot missfall. Liksom du undviker jag kaffe. Försöker äta nyttigt och träna lagom. Lycka till! I min tråd någon 40+ som barn efter 4 missfall på raken är vi flera 40+are som kämpar för nya +. Välkommen dit om du vill.

Svar på tråden Misfall