• Anonym (hjl)

Återskapa raderad historik på datorn

Kan man återskapa raderad internethistorik på datorn? Misstänker starkt min tjej att hon varit inne på knullkontakt. Är trött på hennes lögner. Hon har en windows 8 dator och hon använder google chroome som sökmotor. Snälla...ni som är kunniga...hur gör man?

Tack på förhand. 

• Svar på tråden Återskapa raderad historik på datorn
  • Anonym (f)

Kan o kan, du kan ju alltid göra en systemåterställning från ett visst datum. 

• maritbinge

Det borde fungera att ladda ner t.ex. detta. Med hjälp av det kan du leta efter filer (index.dat) som har raderats samt återskapa dem. Windows sparar all webhistorik (inklusive det som har raderats). 

• Anonym (hjl)
    Anonym (f) skrev 2014-01-02 14:51:34 följande:
    Kan o kan, du kan ju alltid göra en systemåterställning från ett visst datum. 
    hur då?
  • maritbinge
    Anonym (hjl) skrev 2014-01-02 15:13:59 följande:
    hur då?
    Start -> All programs -> Accessories -> System tools. Där bör finnas systemåterställning och du måste välja fr.o.m. vilket datum du vill återställa. Jag har dock för mig att all data som modifierats efter detta datum kommer att försvinna, så gör bara en systemåterställning om du är säker på att du inte kan förlora något viktigt. Alltså: om du tror att hon raderat historiken den 15e, återställ från den 14e men var medveten om att allt efter den 14e försvinner.
  • Skepparen

Systemåterställning återställer inte dokument. Chromes historik sparas under användarprofilen och torde därmed inte beröras av en återställning.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (hjl) skrev 2014-01-02 14:38:31 följande:

Kan man återskapa raderad internethistorik på datorn? Misstänker starkt min tjej att hon varit inne på knullkontakt. Är trött på hennes lögner. Hon har en windows 8 dator och hon använder google chroome som sökmotor. Snälla...ni som är kunniga...hur gör man?

Tack på förhand. 

Om du känner så för din tjej tror jag att det är lika bra att ni gör slut faktiskt. Inget gott kan komma ur ifall du försöker kontrollera hennes rörelser i cyberspace. Saknas tilliten går den inte att återställa, inte på det viset i alla fall.
  • Arbetsvegan

Man sätter sig ner och pratar med varandra istället för att försöka spionera.

• Anonym (f)
    Skepparen skrev 2014-01-02 16:10:02 följande:
    Systemåterställning återställer inte dokument. Chromes historik sparas under användarprofilen och torde därmed inte beröras av en återställning.
    Om de använder samma användare på datorn så återskapas historiken. 
    Har gjort detta själv nämligen ett antal gånger fast av andra anledningar. 
  • lessebo

hur kan man veta vilka hotmail konton man har besökt eller öppnat på datorn

• Anonym (Exakt)
    Arbetsvegan skrev 2014-01-02 16:14:22 följande:
    Man sätter sig ner och pratar med varandra istället för att försöka spionera.
Svar på tråden Återskapa raderad historik på datorn