Mountain buggy duet
Någon som har erfarenhet av den? Sonen kommer vara 2år när bebis kommer. Står mellan den och donkey duo men tycker den är lite väl dyr.
Någon som har erfarenhet av den? Sonen kommer vara 2år när bebis kommer. Står mellan den och donkey duo men tycker den är lite väl dyr.
Ingen?
Puff! Jag väljer också mellan dessa två! Nackdelen med duet är att man inte kan ha sittdelarna emot sig och ang donkey så vet jag inte om jag gillar ergonomiska sittdelarna. Min son har ofta sovit på mage och rygg i sin vagn. Hoppas vi får lite erfarenheter från andra som har haft vagnarna!
Mage och sida menar jag...
Vi har haft dueten sedan lillasyster föddes för 1,5 år sedan och jag måste säga att vi varit mycket nöjda. Sitt och liggdel är inte så stora, men jag har inte så stora barn så de har fått plats. Nackdelen är att sittdelen inte är vändbar mot dig. Vagnen är lättkörd och packvänlig. Den smala designen gör den smidig och praktisk. Barnen sover bra i vagnen under dagsturer. De stora hjulen gör den lättstyrd även i snö och modd. Bromsen kan fastna i lite när man ska lägga ur den, säkert går set att åtgärda om man är tecknisk. Liggdelen var lätt att snäppa ur och ta med som resesäng. Vi har varit nöjda med vagnen iaf.
Vad kul med svar! Får jag fråga om längd och vikt på din stora? Jag har också en liten kille som kommer vara drygt 80 cm o drygt 10 kg när syskonet kommer i juni. Är orolig att han inte ska få plats med overall till nästa vinter...
Hur länge kan dom ha liggdelen? Med tanke på att den är så liten :) det som tar emot att köpa den är att man inte kan ha sittdelen mot sig :(
TS: jämför måtten på duet och duo då? Duon ska ju vara större.
Jag är jättenöjd med min MB duet, använde den från när tjejen var typ en månad och killen 17 månader. Använde ingen liggdel, så vet inte hur stor den är, men killen är nu 26 månader, runt 16kg och 100 cl och han får plats med vinterkläder.
Min stora kille är idag drygt 3 år. 98 cm och väger ca 14 kg. Hansitter fortfarande bra i vagnen(med overall), men sitter inte så ofta i den längre. Han får fortfarande plats att sova i vagnen om han måste, men det går inte att vrida sig längre till sidläge som han gjorde förut.
Vagnen är väldigt smidig att köra, att fälla ihop och att lyfta. Kommer in i alla hissar, genom dörrar och i gångar i alla affärer.
Min lilla kille använde liggdelen tills han var 8-9 mån. Använde den länge då han älskade och sitta i den och spana samtidigt som han kunde ha leksaker framför sig i vagnen och vara vänd mot mig. Köpte en sele så det blev säkert.
Han är normallång och lite över på vikten och det var först sista månaden det blev lite trångt framförallt på bredden. Dock var det sommar så ingen overall eller åkpåse behövde få plats.
Nu sitter han i sittdel framåt och gillar det. Även stora killen dom är 98 cm och väger ca 14 kg kan fortfarande sitta i sittdelen med overall. Han börjar bli för lång dock.
Med alla positiva kommentarer så får det absolut bli en duet för vår del!