• Anonym (kluven)

    Bokat tid för abort i vecka tolv av rädsla för alkoholskador

    Sent i vecka 11 fick jag veta att jag var gravid och jag har levt som vanligt hela tiden innan dess och det har blivit en del alkohol under den perioden. Nu vågar jag inte även om jag vill behålla barnet. Jag har läst på internet att det ska vara som farligast att dricka de första veckorna. Jag har bokat tid för abort men det känns jobbigt. Fler som varit i samma situation?

  • Svar på tråden Bokat tid för abort i vecka tolv av rädsla för alkoholskador
  • kouki

    Jag har inte varit där. Men min mor fick reda på att hon var gravid efter att ha levt lite rövare (dagen innan hade hon varit på en grammisfest bland annat och varit så onykter hon varit)... Och jag kom ut hel och ren, och lagom knäpp ;)

  • Anonym (hej)

    Samma här fick reda på förra grav i vecka 11

    Hade levt som vanligt men behöll å ut kom en frisk pojk.

    Oroa dej inte behåll om du vill

  • Anonym (x)

    Första veckorna påverkas väl inte fostret alls? Den får väl inte näring från dig utan från nån säck har jag för mig...

  • Anonym (berta)

    Har du verkligen supit så rejält under 2 månaders tid? Det är helt ok att kvinnor dricker, och tom kan bli fulla i början av sin graviditet (hände mig vid 3 av mina 4 graviditeter att jag hade en festkväll) före dom vet om saken men sådana mängder ??? Att du tänker på abort pga detta? låter som om du varit dyngrak typ varje vecka??? Låter ju inte så sunt o normalt, kanske du borde fundera genom ditt leverna isf...

  • TeamCaz

    Jag var i vecka 12 när jag fick veta att jag väntade mitt första barn. Hade druckit en hel del innan. Flera gånger i veckan. Jag slutade direkt o ordnade upp mitt liv o ut kom en fullt frisk liten kille som fyller 8 i sommar ????????


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • The past is now

    Nä nu får du ta och ge dig! Inte sjutton har du tänkt klart här inte. Gör du en abort pga en obefogad rädsla så har du  problem alltså. :-O Ursäkta men..klart att du kan behålla det lilla livet om du verkligen inte vill göra en abort.

  • Anonym (kluven)
    Anonym (berta) skrev 2014-01-02 16:29:14 följande:
    Har du verkligen supit så rejält under 2 månaders tid? Det är helt ok att kvinnor dricker, och tom kan bli fulla i början av sin graviditet (hände mig vid 3 av mina 4 graviditeter att jag hade en festkväll) före dom vet om saken men sådana mängder ??? Att du tänker på abort pga detta? låter som om du varit dyngrak typ varje vecka??? Låter ju inte så sunt o normalt, kanske du borde fundera genom ditt leverna isf...
    Nej men det ska inte behövas mycket om jag förstår det rätt.
  • Anonym (F.i.A)

    Det har inte hänt mig, och vet inte vad jag skulle göra i din sits ärligt talat. Å ena sidan skulle det kännas jättetrist att ta bort ett barn så sent, och å andra sidan vore det fruktansvärt att behöva gå och undra, kanske i flera år, om man har gett sitt barn missbildningar. Tyvärr har jag inget råd till dig, ville bara säga att du har min sympati. Hur mycket har du druckit förresten?

  • La Lola

    Jag hann festa flera gånger under de veckor som hann gå innan jag fick veta att Alma låg i magen.
    Då var jag i v 12.

    Hade inte en tanke på att göra abort.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Festprissen)

    Nejnejnej! Jag har kompisar som inte haft en aning om att de varit gravida och som t.ex.  jobbat i Spanien, Grekland, USA och festat en hel sommar, men fått alldeles friska barn ändå. En kompis var mer eller mindre marinerad i tequila i veckor men har världens finaste nu vuxna dotter.Jag själv blev gravid en väldigt blöt kväll och visste inte att jag var gravid, drack flera veckor efter det. har friskt barn. 
    Börjar du leva nyttigt nu så är det absolut ingen fara.

    Om det inte finns andra skäl för abort tycker jag inte du ska göra det. Lycka till!

  • taquine

    Var också i vecka 12 -13 när jag fick reda på jag var gravid, hade festat rejält några gånger men ut kom en perfekt unge , så tänk om.


    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Beaniee

    Hade precis samma rädsla. Upptäckte först efter två månader att jag var gravid, rökte och var ute och festade varje helg och ute och käkade med vänner under veckorna och det dracks vin även då. Tänkte också göra abort först men eftersom risken att man tar bort ett helt friskt barn är väldigt mycket större än risken att det är nått fel på barnet tänkte vi om. Har en helt underbar dotter i dag som det inte är ngt fel på alls :)

  • Majken03

    Jag fick reda på min grav i vecka 7, då hade jag hunnit med 2 rejäla fester och många paket cigg. Pratade med min bm om det men hon sa att det är typ så för de flesta.

  • Anonym (.....)

    Och samma här. Fick reda på det i v10. Hade hunnit med någon blöt fest under den tiden. Ut kom en frisk liten kille som är mycket intelligent och har bra kondition.

    Själv hade jag en mor som både drack och rökte som vanligt under hela graviditeten. Både jag och mitt syskon har haft höga betyg, dock dålig grundkondis får jag väl erkänna. (och våra födselvikter var 2600 och 2700).

  • Anonym (nae)
    Majken03 skrev 2014-01-03 13:31:36 följande:
    Jag fick reda på min grav i vecka 7, då hade jag hunnit med 2 rejäla fester och många paket cigg. Pratade med min bm om det men hon sa att det är typ så för de flesta.
    För de flesta tvivlar jag starkt på. Möjligen de som är oplanerat gravida men långt ifrån alla super och röker.
  • Anonym (Nojjig)

    Jag ser att den här tråden är flera år gammal, men jag försöker få ett svar ändå. Hur gjorde du sen? Jag är i liknande situation nu, så orolig för att jag druckit ovanligt mycket alkohol i flera dagar i rad. Har vanligtvis en normalt sund alkoholkonsumtion, men på två veckors semestern vid stranden blev det mer, med ett avslut på tre dagars bröllop där vi drack en hel del, dag som kväll.

  • Anonym (Nojjig)
    Anonym (kluven) skrev 2014-01-02 16:21:24 följande:

    Sent i vecka 11 fick jag veta att jag var gravid och jag har levt som vanligt hela tiden innan dess och det har blivit en del alkohol under den perioden. Nu vågar jag inte även om jag vill behålla barnet. Jag har läst på internet att det ska vara som farligast att dricka de första veckorna. Jag har bokat tid för abort men det känns jobbigt. Fler som varit i samma situation?


    Jag ser att den här tråden är flera år gammal, men jag försöker få ett svar ändå. Hur gjorde du sen? Jag är i liknande situation nu, så orolig för att jag druckit ovanligt mycket alkohol i flera dagar i rad. Har vanligtvis en normalt sund alkoholkonsumtion, men på två veckors semestern vid stranden blev det mer, med ett avslut på tre dagars bröllop där vi drack en hel del, dag som kväll.
Svar på tråden Bokat tid för abort i vecka tolv av rädsla för alkoholskador