• cirkusmusen

Kommer jag att dö?

Okej, nu är det så att jag har lyckats göra ett hål, cirka 1mm stort, på mikrodörren i glaset. (Pratar helst inte om det.. hehehe)

Hur farligt är detta? Hur mycket mikrovågor kommer ut? 

Har inte råd med ny mikro förrns nästa månad..

• Svar på tråden Kommer jag att dö?
  • Eugenie

Det kan jag inte svara på. Men hur svårt kan det vara att inte använda micron tills vidare..? Går ju lika bra att värma upp i din vanliga ugn. Eller i en kastrull, till nöds.

• cirkusmusen
    Dixie skrev 2014-01-02 19:43:56 följande:
    Alla kommer vi att dö, frågan är bara när.....
    Värst vad du var fyndig då ;) 
    Jag kanske borde skrivit "kommer jag att dö pga mikron" :D
    Eugenie skrev 2014-01-02 19:46:01 följande:
    Det kan jag inte svara på. Men hur svårt kan det vara att inte använda micron tills vidare..? Går ju lika bra att värma upp i din vanliga ugn. Eller i en kastrull, till nöds.

Det tar ju såååå mycket längre tid... + mer disk. 

Jag brukar sätta på den och sen springa ut ur köket.. hehe. Annars tror jag att strålarna letar sig in i min kropp så jag kommer explodera annars. Men så illa kan det inte vara väl?

• Eugenie
    cirkusmusen skrev 2014-01-02 19:48:04 följande:
    Värst vad du var fyndig då ;) 
    Jag kanske borde skrivit "kommer jag att dö pga mikron" :D

Det tar ju såååå mycket längre tid... + mer disk. 

Jag brukar sätta på den och sen springa ut ur köket.. hehe. Annars tror jag att strålarna letar sig in i min kropp så jag kommer explodera annars. Men så illa kan det inte vara väl?

Exploderar gör du naturligtvis inte. Men jag skulle oroa mig för långtidsverkande effekter - som cancer.
  • cirkusmusen
    Eugenie skrev 2014-01-02 19:49:08 följande:
    Exploderar gör du naturligtvis inte. Men jag skulle oroa mig för långtidsverkande effekter - som cancer.

Men fyran vad nojjig jag blir. 

Men så stor skada kan jag vl inte ta på en månad bara? Använder mikron ganska ofta dock. Säkert runt 5 ggr / dag.

• Fagerlund
    cirkusmusen skrev 2014-01-02 19:36:58 följande:

Okej, nu är det så att jag har lyckats göra ett hål, cirka 1mm stort, på mikrodörren i glaset. (Pratar helst inte om det.. hehehe)

Hur farligt är detta? Hur mycket mikrovågor kommer ut? 

Har inte råd med ny mikro förrns nästa månad..

Det är alltså ett hål i glaset? Det har ingen betydelse alls. Du kan ta bort allt glas utan att det har någon betydelse för begränsningen av mikrovågor. Radiofrekvenser går obehindrat genom glas och plast.
  • Mish

Du kommer inte att få cancer av ett litet hål i micron. Det är inte tillräckligt med energi för att orsaka några hälsovådliga effekter utöver uppvärming.

• Fagerlund
    Mish skrev 2014-01-03 19:23:17 följande:
    Du kommer inte att få cancer av ett litet hål i micron. Det är inte tillräckligt med energi för att orsaka några hälsovådliga effekter utöver uppvärming.
    Glas är som sagt inget hinder för mikrovågor överhuvud taget.
  • cirkusmusen
    Fagerlund skrev 2014-01-03 23:22:06 följande:
    Glas är som sagt inget hinder för mikrovågor överhuvud taget.

Så min mikro är precis lika farlig nu som den var innan? 

Well.. nu känner jag mig inte alls mindre lugn. Nu vill jag kasta ut skiten istället. haha

• Fagerlund
    cirkusmusen skrev 2014-01-03 23:32:33 följande:

Så min mikro är precis lika farlig nu som den var innan? 

Well.. nu känner jag mig inte alls mindre lugn. Nu vill jag kasta ut skiten istället. haha

Je, det stämmer. Din mikro är lika farlig, och du kommer att dö.
Svar på tråden Kommer jag att dö?