• Anonym (Fundersam tjej)

Varför kallar killar mig för puma?

Hej:) 
    Tänkte höra lite med både er killar och tjejer om varför många killar kallar mig för puma? speciellt han jag dejtar nu:) han är 29 och jag 23 :P 
    Och hur skulle ni defnera en puma, vad menar ni killar med puma liksom ?Flört

• Svar på tråden Varför kallar killar mig för puma?
  • Anonym (kl)

Han är förvirrad. Puma= Cougar= kvinnor som gillar yngre män.

• Anonym (Fundersam tjej)

Nej haha det är inte en puma! ja menar hur man definerar en sån tjej? flera killar som kallat mig det.. 

• Anonym (kl)
    Anonym (Fundersam tjej) skrev 2014-01-02 20:02:12 följande:
    Nej haha det är inte en puma! ja menar hur man definerar en sån tjej? flera killar som kallat mig det.. 
    Jo, det är det, men det är kanske inte vad du vill höra. Googla.
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2014-01-02 20:08:53 följande:
    www.slangopedia.se/ordlista/?ord=Puma

=Snygg, sexig tjej

Fast sedan am ordet cougar (=äldre sexig kvinna) kommit till Sverige har väl betydelsen av svenska ordet puma ändrats lite så det betyder antagligen både sexig, snygg tjej och/eller sexig snygg lite äldre kvinna

Så för din del så skulle jag tolka det som att de som kallar dig puma tycker du är en snygg och sexig tjej
  • Anonym (Kattdjur)

Kattdjur är smidiga och självständiga. I fallet puma lite farlig. Farligt på så sätt att det är svårt att inte fastna i hennes klor.

• Flisan79

Annat utryck för en het tjej. Typ "hon är en riktig puma", "vilken puma".
    Alltså någon som är snygg och sexig.

• enmodigman

Puma, kvinna i 50 årsåldern som tycker om leopardmönstrat. Se Kvarteret Skatan för mer info

• Anonym (Ida)

Puma är en het äldre kvinna som gillar yngre män. Om någon använder puma om dig så är det för att du ser gammal ut, eller för att de använder ordet fel. En bra variant på en ung puma är katt/kattig. Det användes flitigt när jag gick i gymnasiet för några år sedan. 

• lejon 789

Puma var när jag var yngre bara ett positivt omdöme om en tjej. En puma var en väldigt snygg och sexig tjej. Ta åt dej. Kattdjur är snygga!

• Anonym (Fia)

Som några nämnt har det länge varit ett uttryck att betyda snygg sexig tjej - lång långt innan den amerikanska varianten dök upp, de har ingen riktig koppling även om det säkert numera kan användas som en översättning. Men om du är 23 låter ju inte det särskilt troligt.

Var lite kul en gång när jag var 17 och någon/några killar (tror det var halvt kompisar på en fest) sa något i stil med "ja, men du är ju en riktig puma" och jag blängde halvt ilsket på dem som svar då jag inte hade en aning om vad det betydde och förutsatte (vilket jag alltid gjorde i tonåren) att det var något ironiskt de sa alternativt något nedvärderande de sa för att luras med/göra narr av mig och jag vågade ju inte erkänna jag inte hade en susning vad de menade. 
    Vågade en tid senare i alla fall nämna det för en kompis att de sa något så konstigt och fick det förklarat, var lite kul och inte minst min reaktion på det :P

I allmänhet vågade i princip inte jämnåriga killar närma sig mig för de förutsatte jag inte gillade annat än äldre killar (med tanke på om jag reagerade med att blänga ilsket om de försökte ge mig en komplimang var det kanske inte så konstigt haha de hade ju ingen aning om att det var från osäkerhet). Men jag var mestadels med äldre killar bara för att de jämnåriga inte vågade (och jag var för feg för att i min tur våga närma mig dem i min tur). Fattade dock inte det här förrän lite senare när jag pratade med en gammal klasskompis och de berättade de inte vågade. (och jag var dessutom ur min egen självosäkerhet väldigt dålig på att uppfatta signaler på om någon gillade mig om det var hyfast diskreta sådana). 

(för tidsperspektiv på uttryck så gick jag i gymnasiet i slutet av 90-talet, så det var ett tag sedan)

• Anonym (Anonym)

De tycker att du är en puma kanske.

Svar på tråden Varför kallar killar mig för puma?