• Kerstin91

något gott och nyttigt att dricka?

Hej!
    Är det någon som har tips på vad man kan dricka som inte är socker i? Och som är gott och nyttigt. Vatten vet jag men finns det nåt annat?

• Svar på tråden något gott och nyttigt att dricka?
  • Kerstin91
    Tedda skrev 2014-01-02 20:51:29 följande:
    Bubbelvatten med smak

Tycker inte alls om bubbelvatten. Vanligt vatten går bra men blir tråkigt i längden och dricka de...
  • Kerstin91
    Lilla fjunet skrev 2014-01-02 20:34:53 följande:
    Nyttigt vet jag inte om det är, men te är gott.

Jag tycker inte om tee.
  • ApanApansson

Alltså utan tillsatt socker eller helt sockerfritt?

• Humla2014

Här är en god "dryck";

Vatten
    Tunnt skivad gurka (förslagsvis med hjälp av osthyvel)
    Lime
    Citron
    Någon påse grönt te!

GOTT och nyttigt

• Kerstin91
    ApanApansson skrev 2014-01-02 20:58:16 följande:
    Alltså utan tillsatt socker eller helt sockerfritt?

Ungefär så. Jag är cola beroende men försöker sluta. Och ska gå ner 15 kilo med.
  • ApanApansson

Varm choklad gjord på bara mjölk och kakao, vatten med citronklyfta.
    Men är du cola beroende är du säkert sockerberoende också? Då spelar det ingen roll vad du äter och dricker i början, inget kommer vara tillräckligt gott eller tillfredsställande. Man får bara stå ut och vänja sig vid alternativen utan socker.
    Men gå för guds skull inte på light skiten!!
    Jag äter i princip aldrig socker mer än på kalas nu och tycker det är helt vidrigt med söta livsmedel, det är en vanesak!

• Defeateris

Om det är för att gå ner är vatten bästa drycken att välja på. Även te funkar, liksom kaffe, så länge man väljer att dricka det "rent", alltså utan socker och/eller mjölk.

Vatten kan varieras i massor - smaksätt med olika frukter genom att skiva och ösa i. Smaksätt med bär  på samma sätt. Gurka och ingefära är också bra tips, liksom citron och/eller lime. På så sätt blir det inte lika tråkigt.

Var försiktig med lightdrycker som Fun Light - de innehåller i sig inga kalorier och kan i teorin drickas "fritt" vad gäller viktfrågan. Däremot triggar det sötsuget och är man sockerberoende sedan innan kan det ställa till det..

Mjölk och juice är nyttigt, men innehåller lika mycket kalorier som läsk. Självklart nyttigare kalorier, men i vikthänseende är det inte heller att rekommendera som törstsläckare utan i så fall något enstaka glas för att få i sig näringsämnena man behöver.

Svar på tråden något gott och nyttigt att dricka?