• Anonym (lizz)

Bonusföräldrar, när flyttade ni in?

Hur långt efter att er relation offentlig gjorts för barnen/anhöriga flyttade ni ihop?

Hur gamla va barnen?

Flyttade ni in till dig, hen eller nytt gemensamt boende?

När är det "rimligt" att flytta ihop tycker du?

• Svar på tråden Bonusföräldrar, när flyttade ni in?
  • Anonym (Särbo)

Vi träffades för lite mer än 3 års sen och vi har ännu inte flyttat ihop. Vi skulle ha flyttat till gemensamt boende för ett år sen. Men han fick kalla kårar. Nu vill han Testa det igen men jag vill inte det längre. Vi har det bättre som särbo. Mina barn är 5 & 7 år.

• beam82

Jag och min sambo var kompisar i ca 4,5 år innan vi blev tillsammans, men han träffade min son bara kanske 3-4 gånger då. När vi började dejta blev det oftare förstås. Vi dejtade i ett par månader innan det blev officiellt för sonen och världen, sen dröjde det ca 6 månader innan vi flyttade in i hans hus. Tänkte från början vänta ett par månader till, men det passade bättre att flytta på sommaren så sonen inte behövde byta skola mitt i en termin. Jag var aldrig orolig över hur det skulle gå, men det har gått över förväntan. Vi har varit sambo i lite mer än 1,5 år. Min son är nu 9.

När son är rimligt bestämmer man själv, men är varm inblandade ska man nog inte ha bråttom. Jag flyttade tidigare än jag hade tänkt, men å andra sidan kände vi varandra väldigt bra redan innan vi blev tillsammans

• Brumma

"Hur långt efter att er relation offentlig gjorts för barnen/anhöriga flyttade ni ihop?"

- vi träffades i ca två månader innan jag träffade barnet. Efter några månader till flyttade vi ihop. För barnet blev det ju dock som att jag bodde där från det att hon träffade mig eftersom jag var där praktiskt taget varje gång hon var (vh).

"Hur gamla va barnen?"

- ca 1,5 år.

"Flyttade ni in till dig, hen eller nytt gemensamt boende?"

- flyttade in i pappans bostad vilket jag INTE rekommenderar. Det blev aldrig vårt och efter ett tag flyttade vi till ett gemensamt boende.

"När är det "rimligt" att flytta ihop tycker du?"

- tycker man får känna efter, det är olika från fall till fall. Många faktorer som spelar in. Hur ofta är barnen där? Jag hade nog inte flyttat in så fort om barnet bott där oftare.

Hur gammalt är barnet?

O det viktigaste - hur funkar man med barnet? Jag o bonus klickade från första sekund. Hon var normalt väldigt blyg o när hon var yngre kunde det ta timmar innan hon ens vågade hälsa på en person. Med mig tog det en minut ungefär innan hon (självmant) klättrat upp hos mig i soffan. Kan tillägga att hade vi inte klickat hade pappan inte bara väntar längre med att flytta ihop utan hade antagligen brutit förhållandet mellan oss redan där.

Numera är bonus tonåring o vi funkar fortfarande bra. Så för OSS skapade det inga problem att flytta ihop så tidigt (förutom att vi valde hans lägenhet, men det rättade vi ju till senare).

• förväntansfull2014

Träffades i slutet av oktober, barnen fick veta i mitten av november å träffade honom runt november slut. Vi varvade att vara hemma hos mig med barnen å själv hos honom. I januari var vi nästan bara här å första februari flyttade han in till oss förra året. Har funkat kanon med mig, sambon å barnen. De var då 16 å 18, 5 år gamla. Nu väntar vi ett syskon till dem å de är fortfarande positiva. Trodde verkligen inte att det skulle bli så här bra

• sextiotalist

Efter ett drygt år flyttade han in till mig, tillfälligt, sedan flyttade vi till ett gemensamt efter drygt två år. Sambons barn var då 10+ och hade dom vh

• Modernmom

Barnen var
    I magen v 12, 2, 4, 5 år när vi träffades. Vi visade vår kärlek för barnen efter 6 månader och flyttade ihop 1,5 år efter vi träffats.

• Anonym (Lucky Lucy)

Flyttade ihop efter 8 månader. Barnen var 6, 8, 10, 12 och 15. Jag och mina barn flyttade in hos honom och hans barn. Barnen var eld och lågor och hade helst sett att vi bott ihop redan från det att vi träffades. Det är nu tio år sedan och vi har levt och lever fortfarande ett oerhört lyckligt liv tillsammans. De äldsta två har flyttat hemifrån och vi har bott boende, men det hade inte att göra med att jag och mina ungar inte trivdes i den första våningen, tvärtom. Den var otroligt vacker och inredd med yppersta smak. 

Älskar min stora familj! Hjärta

• Anonym (olika)

Man få försöka var lyhörd.

Mitt ex flyttade ihop med sin nya efter en månad lite drygt. Då hade barnen träffat henne en gång eller två. Inte så bra, men mest pga att han flyttade så långt bort och att han då avsade sig umgänge efter ett tag för att det var så jobbigt och hans nya behövde vila på dagarna. (Hon hade själv två barn) 

Jag och min man träffades med hans barn redan efter att vi träffats ett par ggr bara. MEN han och jag var vänner sedan långt innan barnet föddes och barnet hade träffat mig förut så det var inget konstigt att jag var där och fikade. Barnet var 1½ knappt och umgänget den dagen var inte planerat, mamman ringde och bad om att pappan skulle ta barnet en stund på dagen. Mamman visste då inte om att pappan och jag funnit varandra.

Hon fick veta några v senare.

Efter tre månader flyttade han in hos mig och mina barn, som då var 12 och 15. De hade också träffat honom tidigare och gillar honom så det var inga problem.

• Anonym (75)

Jag flyttade in till min man "på riktigt" efter 4-5 månader. Men jag bodde hos honom fram till dess kan man säga, och det gjorde jag väl andra veckan efter att vi blivit ett par. Hans dotter var 16 år då och vi har kommit jättebra överens från start. Jag/vi har jättebra relation med barnets mamma dessutom. Vet inte när det är lämpligt att bli sambo, när det känns rätt för alla kanske?

• nymedlem

Jag och mitt barn flyttade in hos mannen och hans 11-åring efter ca 3 månader.

Vi tog beslutet när inte bara mannen utan även dottern började tjata om att jag och mitt barn skulle flytta dit.

Träffade mannens barn så fort han hade berättat för henne, vilket var efter första dejten. Hon var så nyfiken så hon åkte direkt till sin pappa på jobbet för att "hälsa på", titta på mig.

Han träffade mitt barn efter första dejten också btw. Alla fann varandra direkt! Kunde inte bli bättre!

Svar på tråden Bonusföräldrar, när flyttade ni in?