• Funderingar01

Var hitta rymliga kläder i stlk 116?

Jag har en dotter som är av lite bredare kroppstyp, och nu undrar jag vilka klädmärken som skulle kunna passa henne bäst?

Är det något märke som är känt för att vara lite rymligare på bredden/är lite mjukare i sina resårer när det gäller byxor tex? Hm tex är ju supersmala, passar inte henne alls. Skriv gärna var man kan hitta dessa kläder också.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Var hitta rymliga kläder i stlk 116?
  • AAS10

Gå in på killavdelningen där e byxor bredare o många byxor e ju inte superkilliga

• Esmamman

Polarn och Pyret funkar på min son, som är lite knubbig. Han har dock bara storlek 92, men det borde väl vara generellt? I de billigare prisklasserna tycker jag Cubus är lite rymligare.

• daimstrut

Håller inte med om Cubus, tycker deras byxor är smala.

Villervalla har mjuka lekvänliga kläder. Har inte provat några jeans dock, bara tunnare långbent och plysch. Finns på www.villervalla.se. Rätt dyrt, men bra kvalitet.

• Scruffy

MeToo har lite bredare byxor och kläder. Har samma dilemma med min dotter som är lite bredare Hon verkar ha större benstomme och tjock är hon inte. Tränar på fritiden tre gånger i veckan och gympa i skolan två gånger i veckan.

• Scruffy

Deras storlekar motsvarar centilång. Dvs är din dotter ca 110 lång så ska hon ha storlek 110 i deras kläder

• Dr Mupp

Men typ alla kläder är ju breda, de rasar ju av mina normalviktiga barn. Till och med dottern som är åt det mulligare hållet måste ha skärp eller hängslen i de flesta byxor. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Funderingar01
    Scruffy skrev 2014-01-30 22:07:28 följande:
    MeToo har lite bredare byxor och kläder. Har samma dilemma med min dotter som är lite bredare Hon verkar ha större benstomme och tjock är hon inte. Tränar på fritiden tre gånger i veckan och gympa i skolan två gånger i veckan.

Ja hon har lite Me Too, men mest toppar. Då ska jag kolla in byxorna!
  • Funderingar01

PoP tycker jag har bra kläder, men det känns inte som byxorna riktigt passar hennes kropps modell perfekt. För nu är jag ju ute efter den perfekta byxan till henne ,

Jag ska kolla in Geggamoja också, men jag minns inte de som speciellt bra? Men ska kolla in som sagt.

Tack för förslagen!

• honeydew

Kan man inte satsa på strumpbyxor som brukar vara så stretchiga och tunikor som brukar vara lite bredare. Om ni annars köper en större storlek på kläderna och viker upp benen?

Åhléns kläder tycker jag brukar vara ganska stora, de brukar väl ha dubbelstorlekar dessutom?

Håller med om att Villervalla både är bra kvalitet och lite bredare! Geggamoja såg jag på kampanj hos Campadre höromdan, kolla om det finn kvar. (Gratis att gå med)

Vilken storlek har hon nu? (Eller ja, hur gammal är hon?)

• daimstrut

Pompdelux har flickiga kläder som är breda, åt det romantiska stuket, vida tunikor och vidare ballongbyxor. Mest i dova färger. Köps på nätet eller partyn.

Svar på tråden Var hitta rymliga kläder i stlk 116?