• tulip79

Utslag, kan det vara vattkoppor?

Sonen på 2 år och 2 mån fick en plita på sin ena skinka för några dagar sedan. Nu har han fått prickar på sina armar och ben också. Han har inte feber och verkar inte medtagen av detta. Kliar inte på dem vad jag har sett.

Han var snorig och hostig hela förra veckan och veckan dessförinnan.

Den första bilden är på hans vänsterknä. De övriga är på hans högra arm/handled (alla 3 visar samma prickar, olika nära). Prickarna på armen har en mörk fläck i sig, det saknar de på benen, de har däremot mer rodnad kring sig (liknar myggbett väldigt mycket).

Har ni några idéer om det kan vara vattkoppor eller något annat?

• Svar på tråden Utslag, kan det vara vattkoppor?
  • Philippa

Japp, det ser ut som vattkoppor.

• Eisa

Jag går emot strömmen och tycker inte att det ser ut som vattkoppor. Tycker inte det ter sig som vattkoppor heller.

• tulip79

Tack för era svar. Jag hoppas på att det inte är vattkoppor då jag är gravid o syskonet är beräknat till måndag... Kan inte göra mycket mer än att avvakta o se hur det utvecklar sig.

• Sagamarielouise

Skulle du kunna ta mer bilder? Har det blivit mer prickar?

Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Sagamarielouise
    tulip79 skrev 2014-01-03 16:57:38 följande:
    Det är mer på benen iaf, men inte på armarna.

Ok, har de blivit rödare? När min son hade det hade han inte så mycket prickar. Typ 15 stycken.
  • tulip79

Nej, jag tycker bara att de är fler. Inte att de är rödare. På benet är det som hudfärgade upphöjningar med röd rodnad kring. Det syns bara utslag på skinkan, armar och ben.

Bilderna nedan visar ett smalben samt en armbåge.

• Quizziz

Favoritar, har samma problem med dotter på två år o fyra månader, kom på nyårsafton, några stycken på axeln, såg ut som myggbett. Har spridit sig lite till armar, ben o några enstaka i ansiktet, liknande dina bilder.
    Hon har heller inte haft feber eller kliat särskilt mycket.
    Men broder fick feber samma kväll, sen inget mer.

• Sagamarielouise

Jag är ingen expert men det är nog vattkoppor. Men om du är orolig kan du ringa sjukvårdsupplysningen.

Svar på tråden Utslag, kan det vara vattkoppor?