• Vackerpingla

Lättlagad festmat!

Ska ha fest på fredag, och känner att jag skulle vilja bjuda mina närmaste vänner på något gott, enkelt, inte allt för mättande?

Någon som har en enkel idé?

Tackar

• Svar på tråden Lättlagad festmat!
  • Lola Jämtland

Pastasallad?
    Blanda ihop pastan o salladen o låt det andra ligga i skålar var för sig så kan var o en lägga i det de vill ha...
    O så dressning o mjukt bröd till.

Kanongott!

• Vackerpingla

Underbar idé :) Det är ju aldrig fel

• Lola Jämtland

Lite tips om vad du kan ha i skålarna...

Majs, köttbullar, kassler, melon, rödlök, oliver, fetaost, osttärningar, falafel (om nån är vegetarian), paprika, gurka, tomater.....

• Vackerpingla

Tack så mkt;) Jag tror att det blir något i den stilen

• Miss W

Jag brukar alltid göra kycklingvingar när jag gör plockmat, gott att dippa i olika såser. Marinera kan man göra på massor av olika sätt.

• rödljus

En lättare paj gjord i förväg som bara är att slänga in i ugnen är ju enkelt. Eller pizza i bitar som bara är att ta en bit i handen. Och om man är trött på dessa pastasalladet som serveras i tid och otid kan man ju servera rissallad isället, eller couscoussallad eller ha alla tre sorter så folk får kombinera som de vill (tillsammans med tillbehören - där man förresten också kan ha bönor av alla de slag)!

• rödljus

glömde ju skriva att recept hittar man alltid på arla.se! Lycka till!

• Jojo77

arla.se finns recept på kycklingenchiladas....jättegoda och enkla att göra, går bra att ta med räkor istället också

• sailormoon81

Här har du ett recept på en fisk gratäng som både är lätt och väldigt god!!

Torsk block ett el två paket (finns i frysdisk)
    1 gul lök
    citronpeppar
    2,5 dl cream fraich
    400g kräftost (kavli)
    riven ost

smöra en ugnsfast form, skär fisken i bitar och lägg ner i formen.
    Peppra med citronpeppar, hacka löken och blanda sen creamfraichen,kräftosten och släng ner löken blanda om. bred detta över fisken och häll på riven ost. In i ugnen i mitten ca 20min på 200 grader. Sarvera med pressad potatis eller ris och en god sallad.

Svar på tråden Lättlagad festmat!