Hur hårt får ni smisk och med vad?
Ni som får smisk, hur hårt smisk får ni? Och med vad? Har ni något favoritredskap att få smisk med? Något redskap ni är rädda för?
Ni som får smisk, hur hårt smisk får ni? Och med vad? Har ni något favoritredskap att få smisk med? Något redskap ni är rädda för?
Olika, beroende på orsaken. Vanligast med mattpiskare (så gott som dagligen) eller bambukäpp. Läderflogger då och då. Sällan med bara handen. Iofs skulle jag nog bara kalla handsmisk för just smisk.
Får smisk rätt hårt. Börjar grina ofta. Vanligen får jag smisk över knät med handflatan men även mattpiskaren används rätt ofta. Är livrädd för björkriset men då och då behövs det också.
Får smisk lite då och då av min kille, både som lite lättare "tillrättavisning" som vi kallar det och som "bestraffning": (Ja ni som förfasar er över att jag skulle få tillrättavisningar och straff så är det helt och hållet bara ett spel för oss två det handlar om, just i den sitautionen, jag är inte kuvad och hårt hållen i övrigt).
Lättare smisk oftast med handen eller något som finns tillhands som hårborste, slev, linjal. Dessa gånger gör det visserligen ont men inte så farligt, sällan skrik eller gråt, bara lite lagom rosa rumpa. Hårdare smisk, då blir det med läderbälte/strap, paddel, rotting, björkris. Då gör det riktigt ont, jag skriker och gråter o rumpan blir både röd och blå. Men det är kanske bara sådär var 4-6 vecka. annars lite lättare variant.
Allvarligt- ni som svarat innan - svarar ni på riktigt? Får ni smisk så hemma vid?
Absolut. Jag vill ha det så - för mig är det en kicker. Fick senast igår.
Du frågade oxå om favoritredskap. Ja beror ju på hur man ser det. Jaggillar ju att få hård smisk så då borde väl favoriten vara något som gör mest ont, lr? Rotting gör sjukt ont. O min kille har även en paddel där ena sidan har må knottror, den är nof värst. Rädd för något? Nej, vi har våra regler för smisk, så jag är inte rädd. Blir det bestraffning så vet jag att det kommer bli en tuff stund, men rädd är jag inte. Är man rädd är det inte ok, då får man ändra på reglerna.
Det är ju många faktorer som spelar in hur man upplever ett redskap. Ex. björkriset - hur hårt är det bundet, hur bred slagyta osv. HÅller med om att det svider mycket, ofta en bra stund efteråt också, men det klarar jag ofta rätt bra ändå. Däremot rotting och pigpaddle, då kommer tårarna. Särskilt paddeln, den har som små bulor på ena sidan, bara kanske 3 mm utstående, men dessa stannar ju liksom inte upp paddeln utan den stoppar ju liksom först när själva hela träffytan når rumpan och då har de där piggarna trängt in i rumpan en bit. Som sagt inget vasst, man får inga sår av det, men det får effekten att dels gör paddelslaget ont men samtidigt så sticker de små bulorna in i rumpan o känns som fullt med nålar som sticker en, som bara blir värre för varje träff.