• Anonym (byte!)

Tips på hälsocentral, Gävle!

Nu är jag så less och förbannad för att jag återigen har blivit bemött av nonchalans från min nuvarande hälsocentral (bedrövlig receptionist!). Så nu har jag bestämt mig att det är dags för att byta!

Vilken hälsocentral i Gävleområdet rekommenderar ni? Vilken är bäst?

• Svar på tråden Tips på hälsocentral, Gävle!
  • Anonym (1)

andersbergs hälsocentral är ok nu när en del läkare slutat.

• beam82

Stortorget, men tyvärr ska den läggas ner... Får man fråga vilken du byter från ts? Så jag vet vilken jag inte ska välja...

• Cissan

Strömsbro har jag men det är vissa speciellaman gärna vill komma till :)

• Anonym (byte!)
    Anonym (1) skrev 2014-01-03 14:05:32 följande:
    andersbergs hälsocentral är ok nu när en del läkare slutat.
    Tack för tipset, men jag hoppas på en hälsocentral som är mer än ok. Samtidigt så kan det knappast bli sämre än min nuvarande.
  • Anonym (byte!)
    beam82 skrev 2014-01-03 14:10:48 följande:
    Stortorget, men tyvärr ska den läggas ner... Får man fråga vilken du byter från ts? Så jag vet vilken jag inte ska välja...
    Byter från Valbo. Trist att de ska lägga ner den..
  • Anonym (byte!)
    Cissan skrev 2014-01-03 14:12:10 följande:
    Strömsbro har jag men det är vissa speciellaman gärna vill komma till :)
    Då gissar att jag att kompetensen är varierande?
  • Anonym (byte!)

Är det någon som har erfarenhet från Capio? Tänkte om de privata är bättre än landstingets.

• beam82

Och jag som funderat på valbo... Kanske ska tänka om, men det är ju så svårt, känns som att man kan blunda o peka på en lista med hälsocentraler, vilken jag än väljer så är det ju en chansning

• Anonym (byte!)
    beam82 skrev 2014-01-03 14:24:38 följande:
    Och jag som funderat på valbo... Kanske ska tänka om, men det är ju så svårt, känns som att man kan blunda o peka på en lista med hälsocentraler, vilken jag än väljer så är det ju en chansning
    Det tycker jag verkligen att du ska göra, det dåliga bemötandet jag fick idag var p.g.a. att jag ville boka om en tid.. Så jag kan helt ärligt säga att jag definitivt inte är en besvärlig patient.
    Ja, det känns verkligen som att det är det. Fruktansvärt egentligen att man inte kan bli bemött på ett bra sätt överallt inom sjukvården.
  • Eisa

Är väl ingen större skillnad.
    HC City inriktar sig mycket mot barnfamiljer (har ju en barnläkare) och idrottsskador.
    Gävle strand tror jag har kortast väntetider och ligger ju även finast, om nu det spelar nån roll men det kan ju vara kul att titta på havet när man tar halsprov kanske.
    Andersbergs läkare är fantastiska. Bomhus också.

Snart öppnar ju både Capio och Praktikertjänst en varsin hälsocentral på stan. Bra folk på båda. Avvakta och testa nån av dom?

• Eisa

Och Strömsbro för guds skull, massa bra läkare och stans största hälsocentral. Jag jobbade där i ett år. Underbart var det.

• sandra  1986

En jag bara hört bra om är Gävle strand... Går inte där själv men min syster gör de

• Cissan

Ja kompetensen är olika men de som är bra är väldigt väldigt bra!!

• Anonym (-0-0-0-)

Capio Bomhus och Capio Södertull är jättebra båda två.

Svar på tråden Tips på hälsocentral, Gävle!