Ska ja äta p piller mot pco?
har blivit rekommenderad att börja på yaz p piller för min PCO. Jag är skeptisk för att jag har hört mycket dåligt om de pillrena, att dem är "farligare" än andra p piller. läkaren tyckte att jag ska äta dom då jag är känslig mot hormoner och lätt får finnar, sånt som kan förvärras av de äldre p pillerna som finns. Jag är livrädd för blodproppar och för att förändras personlighetsmässigt som man kan göra oavsett vilka piller man äter! Jag vill inte bli ett känslomässigt monster är även lite överviktig, vilket gör det mer riskfyllt att käka p piller.. det känns lite som att leka med ödet om jag skulle börja ta dom.
Men samtidigt VILL jag äta p piller. Jag vill "spara" mina ägg tills den dagen det är dags att försöka bli gravid. Med PCO kan det ju bli lite kämpigare har jag hört. Så när jag väl ska ha ägglossning när det är dags vill jag att mina chanser ska vara maxade... Förstår ni vad jag menar eller är jag ute & cyklar?
Är väldigt kluven över vad jag ska göra. Kan PCO'n förvärras om den inte behandlas med p piller tex?
Några tips?