• Almina

Lära-gå-skor till vintern

Vår lille son har börjat lära sig gå. Nu funderar jag på att skaffa ett par lära-gå-skor så att han kan få öva utomhus också. Men de skor jag har sett verkar inte särskilt varma. Det vore ju kul om han kan ha dem även när (om) snön kommer också. Har någon ett bra tips på varma lära-gå-skor. Finns det?

• Svar på tråden Lära-gå-skor till vintern
  • Whitetrash86

Har inte förstått detta med lära-gå-skor/-stol

Min son lärde sig gå med vinterkängor på fötterna förra året då han skulle fylla 1. Gick hur bra som helst.

• Maisie

Vår dotter fick traska omkring i lära-gå-skor halva vintern (en väldigt kall vinter) för det fanns inga riktiga vinterskor i hennes storlek. Hon gick väldigt bra (sprang och älskade att öva på ojämn terräng som snöhögar) men hon behövde visst övningsskor!? Det var en stor lättnad när hon växte i storlek 19 och vi kunde vara ute längre stunder.

• Oleg

Kavat i den här modellen

http://www.kavat.com/webshop/
    har jag haft hela tiden till mina barn, då kan man ha den långt in på våren också.

Eller en goretexkänga tex. Ecco, Viking, etc.
    som tål lite mer blött. Sätt fast skon under overallen med gummibandet så går det bra. Undvik gummistövlar när det ska gåtränas, de halkar lätt av.

Svar på tråden Lära-gå-skor till vintern