• Anonym (mamma)

Stora bebiskinder

Har en underbar son på snart 3 månader. Han föddes 4500 kg, och är rätt lång.
    Han är jätte söt men han har jätte stora kinder. Ni som har haft barn med stora kinder, när blev dom mindre? Jag menar inte dom där vanliga bebis kinderna, utan STORA. Nästan som dom hänger ner när han lyfter upp huvudet. :)

Längtar att få se hans riktiga ansiktsdrag!

• Svar på tråden Stora bebiskinder
  • Anonym (T)

Jag tycker inte barn riktigt får sina riktiga drag förren dom är runt 2-3år, en del senare
    innan dess är dom mest bara runda och hyfsat neutrala eller vad man ska säga
    runda tjocka bebis kinder är bland det sötaste som finns <3 

sen beror det mycket på vilka drag dom ärvt och får som vuxna, jag har en syster som har så kallat "baby face" hon har alltid varit rund i ansiktet oavsett vikt, medans några andra av mina syskon har smalare ansikten och mer utmärkande drag
    jag har lite mitt imellan, skulle inte kunna säga att jag är snygg/sexig alls på ett kvinnlig sätt i ansiktet utan mer ungdomligt söt helt enkelt med rätt neutrala drag

• Anonym (T)

justja! min systerdotter är 3 månader, hon har riktigt stora gosiga kinder och ser ut som ja, en bebis i en reklam eller något, väldigt vacker men inget utmärkande direkt, förutom ett smultronmärke på kinden som verkligen ger henne karaktär eller vad man nu ska säga ^^ 
    när hon var 2 månader började hennes näsa bli lite mer distinkt iaf, lite mer av mammans drag, men än så länge är det den typiska lilla potatisnäsan som många bebisar har och kommer nog fortsätta se ut så ett bra tag till

• Flisan79

Hmm...det går ju långsamt bort hela tiden men runt 2-3 år börjar det bli lite mer "form".
    Kinderna beror för övrigt på en fettkudde i kinderna som ska underlätta amningen. Denna ska växa bort men det finns vuxna som har kvar denna "kudde". Det kallas för "hamsterkinder". Lite info så här på nattsråket

• Anonym (Kinder)

Min son har fortfarande stora kinder och är snart 1,5 år.

Riktigt gosiga :)

• Anonym (Diet)

Hängande kinder låter helt normalt på en 4,5 tons baby,har du inte funderat på diet?

• Anonym (mamma)
    Anonym (Diet) skrev 2014-01-04 09:54:10 följande:
    Hängande kinder låter helt normalt på en 4,5 tons baby,har du inte funderat på diet?
    Vadå diet? Han helammas och är inte tjock...
  • Ann Cistrus
    Haha

Skämt åsido... Min son hade också så stora kinder att de nästan hängde och det började inte "rätta till sig" förrän han närmade sig året. Han har fortfarande runda och goa kinder men inte på samma sätt som när han var bebis. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • verkar

Min dotter vägde 4200g när hon föddes och var rund och go (läs tjock) tills hon började röra sig mer dvs krypa. när hon  var ett var hon som alla andra ettåringar. 

Ursäkta min dyslexi
  • Anonym (mamma)
    Haha! Det ska vara gram såklart Skrattande
Svar på tråden Stora bebiskinder