Mina vuxna barn som bor hemma bråkar
Jag har två barn som är 22 och 24 som fortfarande bor hemma. Det går oftast väldigt bra men vissa dagar känner jag bara för att stänga av telefonen, ta in på hotell och sedan låta dom slå ihjäl varandra.
Dom båda jobbar och studerar sporadiskt och när dom då går upp på morgonen börjar dom hysteriskt ringa till mig när jag sitter på jobbet och i möten.
Först kan min dotter ringa och skrika att Erik har ätit upp min mat!!!! Och är hysterisk och jag försöker så gott jag kan få henne att ta något annat hemma.
Sen ringer Erik och vrålar att Sanna varit i badrummet nu i över 45 minuter nu och att han faktiskt behöver in då han börjar om en halvtimme.
Vissa dagar blir det så pass kaotiskt att min dotter ringer mig och gråter och ber mig komma hem då storebror kastat en stol på henne för hon ätit upp hans polarbröd. Min dotter har varit helt förtvivlad och efter det inte orkat ta sig till föreläsning hon skulle gått på för att min son skadat henne.
Min man står inte ut att höra deras tjafs och säger till mig att dom fan beter sig efterblivet. Vad har jag gjort för fel?
Jag får vissa nätter hålla mig vaken då min dotter är 22 och tror att hon ska hamna i klimakteriet vilken dag som helst och ligger hysteriskt och gråter i fosterställning. Jag vill vara en bra mamma och finnas där för mina barn men jag står inte ut med detta. Dom är faktiskt vuxna och hon förstår inte det orimliga med att hon skulle komma i klimakteriet nu och när jag försäkrat henne om det så börjar hon prata om att hon kan fått livmoderhalscancer istället och då kan tvingas operera bort hela livmodern och då inte kunna få barn.
Vad ska jag göra? Kan man ta med hela familjen på familjeterapi eller något??? Jag tycker min dotter är för instabil så är rädd att hon inte skulle klara sig om jag "kasta ut" henne?? :(
Snälla någon med tips?