Ni som gjort hårmineralanalys
...tyckte ni att resultatet "stämde"? Blev ni hjälpta? Vill gärna ta del av era erfarenheter... Tack!
...tyckte ni att resultatet "stämde"? Blev ni hjälpta? Vill gärna ta del av era erfarenheter... Tack!
Jag har gjort tre stycken och det har hjälpt mig enormt. Svarar gärna på frågor om du har fler. :)
Vad testade du "för"? Är du återställd idag? Hur lång tid tog det? Tack vad snällt att du vill svara
Jag hade gått med glutenintolerans och fått näringsbrister, så jag gjorde hårmineralanalys i samband med att jag fått klart på att jag hade födoämnesintoleranser och troligtvis näringsbrister. Jag var väldigt sjuk i det läget, hade mängder av bristsymptom och kände mig väldigt dålig.
Efter att jag fått mineralanalysen som visade på rätt stora brister och obalanser så började jag ta kosttillskott i terapeutiska doser. Jag följde sedan upp och gjorde nya analyser efter 4-5 månader, två gånger. Och det syntes på analyserna att mina värden sakta förbättrades. Efter ungefär 1,5 år började jag fungera mer "normalt" i kroppen och det var antagligen så lång tid som behövdes för att läka min glutenskadade tarm.
Tack för svaret! Det verkar helt klart vara en pålitlig metod. Har själv varit skeptisk, men börjar helt klart ändra uppfattning. Själv har jag en metallförgiftning i kroppen, men har bara gjort en analys och är nyfiken på vilket resultat jag kan förvänta mig framöver. Ju fler som kan lämna positiva synpunkter, desto bättre :). Fler erfarenheter, någon?
Det är inget hittepå liksom, de har till och med utrustning för hårmineralanalyser på universitetssjukhuset i Linköping. Men det är inget man använder inom konventionella vården eftersom det är väldigt dyrt och tidskrävande. (Allt handlar ju om pengar inom vården, tyvärr.)