• backen15

brio go eller brio go next

Jag och min man har bestämt oss för vagn. Det blir en brio go eller brio go next, men vad vi har hört så kommer inte brio go next förrän i månadsskiftet April/maj, precis när vi är beräknade. Vi ville först har brio go next för de luftpumpade hjulen vilket inte brio go har. Vi tycker att det är bra att köra med luftpumpade hjul i terrräng och vi vill ha svängbara hjul, så från början tänkte vi att ha is i magen o väntar men ändå känns det ganska bra att ha vagninhandlingen klar ett tag innan bf. Och när vi kände på brio go kändes denna helt ok även att det inte var luftpumpade hjul och killen i affären sa att det absolut gå att byta hjul på brio go 13 om man sedan vill det. Vad hade ni gjort, hade ni väntat på en next eller köpt go? Är ni nöjda som har denna vagn?

• Svar på tråden brio go eller brio go next
  • Akvileja

Har en Brio Go och har älskat den från första stund! Helt underbar att köra, stor varukorg, skön svikt, lätt att fälla ihop och få in i bilen osv. Har aldrig haft behov av andra hjul än de som satt på när vi köpte den. Däremot kommer vi köpa nån form av solskydd nu till tvåan som föds i maj, tycker att sufletten på liggdelen är lite liten. Vad är det för terräng du kommer att köra i?

• backen15

Det låte ju bra! Vad tycker du om suffletten på sittdelen? Är den också liten? Visserligen kommer jag inte köra på så mycket annat än asfalt, en del grusvägar blir det väl, men inte så mycket. Men vill att den ska klara det, när man väl är där och kör=)..

• Akvileja

På sittdelen är suffletten större och bättre. På brio go next verkar det dessutom som om det är en liten förlängning på suffletten som man kan fälla ut.
    Vagnen klarar grusvägar lätt med de hjul som sitter på! Enda gångerna det har varit svårt att köra har varit i nylagt mjukt grus på en lekplats och i djup snö. Där fick jag dra vagnen med bakhjulen först. Tror att alla vagnar skulle ha svårt att köra i den typen av terräng. Snö var för övrigt det jag var mest orolig över, men på en gångväg som är skottad är det inga som helst problem att köra. Har låst framhjulen vid enstaka tillfällen. 

• backen15

Det blev en brio go 13, ingen next, det skillde så mycket på priserna nu när dom sålde ut 2013. Än vet jag inte hur vagnen är att köra men hoppas att man ska blir nöjd även om det inte är luftpumpat....;)

• Kpax

Nu är det här en gammal tråd, men jag provar ändå.

Brio go next (och go 13?) har inte fullt liggläge. Upplever ni det som ett problem? Jag vill inte ha ergonomisk sits eftersom jag vill att barnet ska kunna sova i andra ställningar än bara liggläge när det blir lite större. Kommer det fungera?

Svar på tråden brio go eller brio go next