• Madida

E-cigg/elcigg, hjälp! :)

Hade ingen aning om var jag skulle lägga denna tråd så ber om ursäkt om den hamnade under fel kategori.

Tänkte att jag skulle prova på elcigg (främst för att vi har rökförbud på mitt jobb) men när jag kollar på nätet finns det ju ett helt hav med olika. Olika utseende, butiker, smaker, batterier o.s.v. Hur väljer man?
    Jag har inget behov av att den ska se ut som en riktig cigarett. Ska mest bara kunna ta upp den och ta några bloss på arbetstid :)
    Någon som använder sig av detta och kan hjälpa mig hitta rätt i denna djungel? :)

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden E-cigg/elcigg, hjälp! :)
  • MtillMoJ

Köpte en för ett tag sedan. Tog då även smaken "Prince" för att dt ändå skulle vara så lika som möjligt. Smakar en blandning av fikon och så som griskultingarna luktar. Använt den kanske 5 ggr = mycket besviken!

• Madida
    MtillMoJ skrev 2014-01-04 20:43:57 följande:
    Köpte en för ett tag sedan. Tog då även smaken "Prince" för att dt ändå skulle vara så lika som möjligt. Smakar en blandning av fikon och så som griskultingarna luktar. Använt den kanske 5 ggr = mycket besviken!

Hahaha, förlåt men den beskrivningen var riktigt skön
    Jag har inget behov av att det ska smaka cigg. Jag vill bara ha röken och nikotinet
  • AnnaGreta 378

Använder en påladdningsbar (nikotin) med batteri (och laddare). Funkar jättebra! Blandar menthol och vanlig tobakssmak, då blir det blå Pall Mall!  Glad Jag försöker i det längsta att följa min vanliga "rök"rutiner, går ut osv., men erkänner att jag fuskar lite och "röker" inne (tex. nu Skål).

Har ett vanligt paket cigaretter som back up, men har bara rökt tre på en vecka! Och jag har rökt ett paket om dagen i 25 år.

• Madida
    AnnaGreta 378 skrev 2014-01-04 20:49:10 följande:
    Använder en påladdningsbar (nikotin) med batteri (och laddare). Funkar jättebra! Blandar menthol och vanlig tobakssmak, då blir det blå Pall Mall!  Glad Jag försöker i det längsta att följa min vanliga "rök"rutiner, går ut osv., men erkänner att jag fuskar lite och "röker" inne (tex. nu Skål).

Har ett vanligt paket cigaretter som back up, men har bara rökt tre på en vecka! Och jag har rökt ett paket om dagen i 25 år.

Bra jobbat! :)
    Vad heter den du använder?
  • AnnaGreta 378
    Madida skrev 2014-01-05 19:48:41 följande:

Tack :)
    Får kanske försöka leta upp nån tobaksaffär som säljer :)
    Gör det! Det funkar faktiskt. Jag vill också bara ha nikotin och det känns "verkligt" när det kommer rök. Glad
  • Vejparn

Hej alla goda glada!

Vet att denna tråd är gammal men vill upplysa er om att många e-cigg butiker i Sverige tar överpris!

Perfekt startpaket för nybörjare som vill sluta röka (jag har inte rökt på 1 år) är ex: 

esmokes.se/innokin-iclear-16b-ego-std

Många fler finns på denna sida, som har jätte trevlig kundtjänst, finns guider för nybörjare. 

Gör som jag, fimpa för gott!

• Daggis

Har själv slutat röka med hjälp av ett uppladdningsbart startkit (ser
    ut som vanliga cigaretter) Vill inte ses med någon konstig pipa så
    de här passar mig. Hyfsad ekonomi i att man bara köper extra filter när man behöver. Här handlade jag:
     http://www.cigge.se/ 

Svar på tråden E-cigg/elcigg, hjälp! :)