Tack för alla svar!
Eftersom min sambo kör strikt LCHF så har jag valt att vänta med VV och köra ett eget race... Jag vill gå ner 10 kg (ca 0,5-1 kg/veckan), så jag har således räknat ut att jag ska hålla mig till 1200 kalorier om dagen, + att jag har börjat löpträna för att förbränna kalorier (3 ggr/veckan, stretch viktigt då det också bränner lite kalorier). Parallellt med detta kommer jag försöka få in några små styrkeövningar, dvs. plankan/situps/knäböj/armhävningar etc jämnt fördelat över veckorna. Begränsar intaget kolhydrater och ser till att inte äta allt för mycket fett samt öka proteiner.
Detta funkar parallellt med sambons LCHF, dvs jag lagar "vanliga" måltider (då vi har två barn också), han byter ut kolhydraterna mot vitkål/broccoli/blomkål etc, och jag tar mindre utav kolhydrater (pasta/potatis/ris etc). Skulle vi lagat LCHF mat så hade jag ökat i vikt istället.
Jag har ett 12-veckors löparprogram, satsar på max 1200 kalorier om dagen, samt träning 3 ggr/veckan och hoppas detta kan hjälpa mig med viktminskning, fettförbränning och lite påbyggnad av muskler (som väger mindre än fett) :)
Tycker ni detta låter som en stabil plan? + att allt är ju Gratis! :)