• Anonym (ajaj)

öm/svullen livmoder.. farligt?

Hej! Jag har den senasre veckan kännt mig svullen och öm i livmoden (tror jag att det är iaf). Det gör ont att vara kissinödig, som att det trycker på ngt. Att bajsa gör med ont, att trycka på liksom (ursäkta infon). Jag har de 2-3 senaste dagarna haft extrema flytningar, de läcker liksom så byxorna blir blöta, fadt det luktar inget. Samlag gör med ont, det känns som man trycker på någonting.. min fråga är om ni har någon aning om vad det kan vara? Det är ett par dagar kvar till gyn öppnar och jag är lite orolig om vad det kan vara.. tack för svar :)

• Svar på tråden öm/svullen livmoder.. farligt?
  • Anonym (äl)

Låter som en ägglossning.

• Anonym (äl)

Annars kan du ringa 1177 om du känner dig orolig. Med tanke på flytningarna har jag svårt att tro att det är något med tarmarna men jag är ingen läkare.

• Anonym (ajaj)

Mjo kan vara en äl, de är rätt tid för de, men jag har aaaldig märkt av dom innn eller haft ont eller flytningar..

• Anonym (äl)

Jag antar att det kan ändra sig med tiden, har ingen aning egentligen. Jag känner alltid av min ägglossning, jag får jätteont och blir gasig i magen. Att komma åt livmodertappen då vi har sex gör fruktansvärt ont. Men vad gör man inte för att få en liten trollunge :)

• Anonym (ajaj)

Då önskar jag dig lycka till ;) själv är jag klar och har underbara små trollungar :).. men om de bara är en ägglossning kan jag nog hålla ut till tisdag och be få prata med barnmorska för att lugna min oro eller en ev förklaring :). Tack för svar

Svar på tråden öm/svullen livmoder.. farligt?