• annaki

Någon med vattkoppor?

Hej, av olika skäl skulle det vara bra om mina barn blev smittade med vattkoppor nu, ska åka och hälsa på en släkting om ett par månader som absolut inte får infekteras. Undrar om det finns någon i Göteborgstrakten som har barn med koppor? Hör i så fall gärna av er så kommet jag och mina tre barn på en kort visit med presenter till den lilla sjuklingen/sjukligarna!

• Svar på tråden Någon med vattkoppor?
  • Blivande sköterska

Har släktingen inte haft Vattkoppor?

• Blivande sköterska

Usch...tänk bara på att inkubationstiden på vattkoppor är 2-3 veckor och att det kan vandra mellan dina tre barn, alltså starta med första barnet 2 veckor efter smitta, andra barnet efter ytterligare 2-3 veckor osv...

• annaki

Jo, det är besvärligt. Därför jag tänkte börja höra mig omkring i tid. Tack för ditt svar!

• Tobby

Är det bara vattkoppor denna inte får infekteras av ? Förstår inte riktigt detta ! Man kan ha andra infektioner som smittar oxå

• Lippa

Vi vill oxå ha koppor!!! Men bor i Stockholm, finns det någon som har/känner någon?

• Tristani

Jag har smittat mina barn nu 3 gånger, får se om de är 3e gången gillt, redultat borde komma om ca 1-2 veckor. Bor i söder om söder så att säga :)

• Lippa

Tristani om det bryter ut skulle vi (jag) gärna träffa dina barn :) Dotter är 4 år och har en lille syster på väg i april. Så vill ha dessa koppor innan!

• modsey

Har ni funderat på att vaccinera.

• annaki

Jo men dels blir det mkt pengar med tre barn och sedan är jag lite skeptisk mot vaccinet efter en del jag läst.

• Tristani

Hellre vattkoppor än att vaccinera mot de när vattkoppor är så vanligt och snabbt övergående ändå. De är ju inget farligt med vattisar så då känns vaccinet onödigt..

• modsey
    Tristani skrev 2014-01-06 09:34:55 följande:
    Hellre vattkoppor än att vaccinera mot de när vattkoppor är så vanligt och snabbt övergående ändå. De är ju inget farligt med vattisar så då känns vaccinet onödigt..
    tänkte på att de har ett barn i sin närhet med cancer
  • Tristani

Jo de är ju kanske bättre för dom, kan ju inte garantera vattkoppor av smitta ( försökt själv nu 3ggr) så vaccin kan ju vara tryggare då så man vet att skyddet finns :)

Svar på tråden Någon med vattkoppor?