Oförklariga rivmärken på kroppen.
Först och främst vill jag poängtera att detta är en SERIÖS berättelse. Det finns inget humbug eller tillsaltat i det jag kommer att berätta. Du som läsare behöver inte tro mig, för jag vet att många människor har svårt att tro på sådant som inte går att förklara med vetenskap eller logik.
Sedan en tid tillbaka har jag fått rivmärken på min kropp. Min dejt påpekade förvånat detta igår när vi myste i sängen, jag kände de skorpiga rivmärkena med min hand. (Jag är ganska vig, så det var inga problem för mig att känna på dom).
Ikväll när jag duschade känner jag plötsligt en brännade smärta på min underarm. Vad ser jag? Jo 3 stycken långa, illröda rivmärken, tillräckligt djupa för att de ska synas tydligt och dessutom ha en uppbuktning.
Detta fick mig nästan att må illa av obehag. Varför?- Det finns ingen logisk förklaring till att de fanns där.
1) Jag upptäckte dom först efter ca 15 minuters dusch. Hade jag kännt smärtan direkt när jag började duscha hade jag avfärdat det med att det varma vattnet retade den irriterade huden. Men det dröjde 15 minuter typ...Lite konstigt?
2) Mina naglar är världens kortaste. Jag kan knappt greppa en synål med dom, biter på dom ofta. När jag rev migsjälv hårt för att testa hur märkena skulle se ut blev det helt andra märken- inte alls lika röda, smärtande och ihållande. Längre avstånd mellan dom dessutom...
3) Jag har katt. Men de gångerna hon rivit mig känner jag det, tro mig. Dessutom sker det ett fåtal gånger per år, det är inget som sker dagligen.
4) INGEN annan fanns med mig i duschen när rivmärkena kom. De kom så plötsligt, likaså smärtan.
Jag ser ingen logisk förklaring till detta och det skrämmer mig.
Jag tror på andevärlden, men jag tror också på logik och vetenskap på samma gång med. Denna händelse har jag dock svårt att förklara med sunt förnuft och logik.
Nån som har en ide/ erfarenhet som rör detta?