• Anonym (TS)

Vilka rakhyvlar vid intimrakning?

Jag har väldigt känslig hy, speciellt i/kring underlivet. Om jag rakar underlivet helt kan jag göra det med ett par veckors mellanrum, men gör jag det ett par dagar i rad blir det direkt irriterat och jag får röda prickar plus att det kliar/sticker som satan.  

Hur gör ni som rakar er där nere? Vilka rakhyvlar använder ni osv? Jag har hittills använt Venus Devine, den blå, och nu även testat Venus rakhyvlar för känslig hy (men den var inte bra alls tyckte jag, fick inte bort allt). Enligt "reglerna" så ska man ju däremot använda nya rakblad vid varje intimrakning, men Venus rakblad är ju så dyra så att använda nya rakblad varje gång är orimligt. Har ni några andra tips på rakhyvlar/-blad? Några andra tips?

• Svar på tråden Vilka rakhyvlar vid intimrakning?
  • La Lola

Engångshyvlar + rakgelé.
    O så smörjer jag med en fet kräm efteråt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (TS)
    La Lola skrev 2014-01-05 03:16:46 följande:
    Engångshyvlar + rakgelé.

Ok tack för tipset! Finns det någon sorts engångsrakhyvlar (märke) som är bättre än någon annan?
  • Anonym (TS)
    La Lola skrev 2014-01-05 03:16:46 följande:
    Engångshyvlar + rakgelé.

Ok tack för tipset! Finns det någon sorts engångsrakhyvlar (märke) som är bättre än någon annan?
  • La Lola
    Anonym (TS) skrev 2014-01-05 03:30:34 följande:

De jag har är pastellfärgade...just nu vet jag inte märket...finns i vanliga mataffärer.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • KlösaMaya

Lånar din tråd TS ,hoppas det är ok.

Jag har samma problem men får alltid extremt med rakutslag och kliar förbannat ,
    Hyvel vet jag redan (använder gilettes mach 3, som vibrerar lite ) väldigt lätt att använda.

Rakar en gång i veckan ca, med väldigt varmt vatten ? Masserar in löddret först för att mjuka upp huden men även om jag rakar medhårs eller mothårs så får jag lika mkt rakutslag. Använder alkohol efteråt på området och smörjer in med lotion men blir inte mindre för det , undrar nu om det är något trick med rakning som jag missat , exempelvis ska man raka med visst tryck eller snabba/långsamma drag ? Kallt vatten efteråt ? Ingen karl som vet ? Har ju som aldrig sett en man med ett ansikte täkt av rakutslag ?

• Anonym (tidigare känslig)

Förr hade jag också mycket problem med att jag fick röda utslag eller rakade sönder mig själv.
    Detta löste jag genom o vänja huden vid rakning genom o raka oftare och oftare.
    Jag använder också venus dock deras embrace, ibland för finlir blir det bic engångs hyvlar i olika färger som finns på tex ÖB, Rusta m.m.

Jag använder INTE raklöder/gel utan parfymfri intimtvål lactacyd. Sen använder jag även babyolja som sliter extremt på bladen på rakhyveln. (byter blad ofta, det vinner man på i längden)
    Har märkt att om hyveln ligger mot ett vått material så blir resultatet efter rakning värre än om jag låter hyveln torka o hänga alternativt sitta i sitt ställ ist. (Mindre bakterier kanske?)

Om jag inte hinner raka dagligen brukar jag iaf skrubba huden med en mjuk borste eller med peeling handskar för att motverka inåtväxta hårstrån.

Använder sällan krämer, utan babyolja är grejen för mig.

• In Sweden

På apoteket så kan du köpa rakningsprodukter speciellt ämnade för intimrakning. Med både rakgel och en svalkande aftershave. Detta kan jag verkligen rekommendera.

Sedan, rakning efter en varm dusch, så är huden uppmjukad ordentligt.

När det kommer till rakhyvlar så är det lite av en budgetfråga, många säger att de är nöjda med engångsrakhyvlar, jag är inte en av dem.

Svar på tråden Vilka rakhyvlar vid intimrakning?