• Anonym (420)

    Gravid och röker cannabis.

    Hej.

    Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

    Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

    Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

  • Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Mysan8601

    Det är väl som med alkohol kan jag tänka mig? Man bör nog hålla sig borta från det under tiden man är gravid, speciellt eftersom att jag tror inte det finns någon forskning kring vad som händer med fostret om det får i sig cannabis. Jag hade då tagit uppehåll till efter graviditeten och om man ammar så även under tiden man gör det :) Men det är ju upp till var och en.

  • Malmö01

    Rök i allmänhet är nog inte särskilt bra, men det är med all sannolikhet inget fel på gräset i sig. Men som sagt, inget bra med rök och tjäran allt annat det innehåller.

  • Anonym (Fiffin)

    Jag hade inte gjort det men om jag "var tvungen" hade jag rökt det utan tobak såklart och sen verkligen försökt att det är någon joint i veckan. Men det bästa är nog att inte röka alls.

  • Anonym (ndfnf)
    Mysan8601 skrev 2014-01-05 17:05:01 följande:
    Det är väl som med alkohol kan jag tänka mig? Man bör nog hålla sig borta från det under tiden man är gravid, speciellt eftersom att jag tror inte det finns någon forskning kring vad som händer med fostret om det får i sig cannabis. Jag hade då tagit uppehåll till efter graviditeten och om man ammar så även under tiden man gör det :) Men det är ju upp till var och en.
    Det upphör att vara upp till var och en när det är ytterligare en person med i sammanhanget. I detta fallet ett ofött barn som troligen inte är speciellt intresserad att få sitt liv och sin hälsa förstörd.
  • Iarwain