• Anonym (Emmy)

Sjuk av att sluta röka?

Jag har försökt att sluta röka flera gånger efter att ah rökt i flera år. Problemet är att jag blir sjuk varje gång jag slutat. Det börjar lite lätt med halsfluss sen får jag bihåleinflammation och efter kommer en rejäl förkylning. Första gången jag slutade fick jag halsfluss och antibiotika, några dagar efter att jag blev frisk fick jag halsfluss igen med andra ord fick jag halsfluss 3 gånger under 2 månaders tid. 

Hela mitt immunförsvar tycks krascha varje gång jag slutar och jag får inte riskera att tappa rösten då jag jobbar som telefonist. Jag vet inte vad jag ska göra och att äta vitamintabletter osv hjälper inte alls.

Varje gång jag har gått tillbaks till rökandet så har mitt immunförsvar återhämtat sig och jag har blivit frisk inom några få dagar.

Jag vill inte höra något om sluta röka boken från Allen Carr heller. Jag har läst boken men själva boken är som en illusion skapad för att hjärntvätta personer som tror på allt de läser. Det är bara min åsikt. 

Jag tar för övrigt inga andra hjälpmedel som nicotinell för att sluta. 

Mitt humör är lite halvtaskigt just nu så ursäkta mig om jag verkar sur men det som gör mig mest sur är att jag blir sjuk varje gång jag slutar.

• Svar på tråden Sjuk av att sluta röka?
  • Lovizas Mamma

Har jag också blivit, ett par dar efter sista ciggen har jag blivit dyngförkyld ont i halsen och hostar sönder mig... Jag tror det har med flimmerhåren att göra, att dom börjar komma tillbaka, bara att stå ut så går det över eller fortsätta röka...

• Lena

Man blir sjuk när man slutar röka för kroppen rensar ut all skit. Sen så blir man lättare sjuk i början för bakterier och virus får kontakt med slemhinnorna utan att bada i tjära.

• Anonym (Emmy)
    MikuAndSaraLi skrev 2014-01-05 15:54:15 följande:
    Det var en ny ursäkt för att slippa sluta röka.
    Vart får ni allt ifrån?? (-_-)'
    Det är ingen ursäkt för att inte sluta röka. Jag vill sluta men jag vill inte bli sjuk...