Sjuk av att sluta röka?
Jag har försökt att sluta röka flera gånger efter att ah rökt i flera år. Problemet är att jag blir sjuk varje gång jag slutat. Det börjar lite lätt med halsfluss sen får jag bihåleinflammation och efter kommer en rejäl förkylning. Första gången jag slutade fick jag halsfluss och antibiotika, några dagar efter att jag blev frisk fick jag halsfluss igen med andra ord fick jag halsfluss 3 gånger under 2 månaders tid.
Hela mitt immunförsvar tycks krascha varje gång jag slutar och jag får inte riskera att tappa rösten då jag jobbar som telefonist. Jag vet inte vad jag ska göra och att äta vitamintabletter osv hjälper inte alls.
Varje gång jag har gått tillbaks till rökandet så har mitt immunförsvar återhämtat sig och jag har blivit frisk inom några få dagar.
Jag vill inte höra något om sluta röka boken från Allen Carr heller. Jag har läst boken men själva boken är som en illusion skapad för att hjärntvätta personer som tror på allt de läser. Det är bara min åsikt.
Jag tar för övrigt inga andra hjälpmedel som nicotinell för att sluta.
Mitt humör är lite halvtaskigt just nu så ursäkta mig om jag verkar sur men det som gör mig mest sur är att jag blir sjuk varje gång jag slutar.