• Aili

Hjälp med belysning vid matbord!

Hej!

Ovanför vårt matbord har vi en stor smideskrona (enbart stearinljus) men ingen annan taklampa. Finns det någon som har tips på vad man kan ha för taklampa vid matplatsen då det samtidigt hänger en ljuskrona över bordet? Så otroligt less på att ha dålig belysning!

• Svar på tråden Hjälp med belysning vid matbord!
  • Matlat

En liten klämspot som du ringlar ned över kättingen (antar att det är det) och klämmer fast på kronan? Har du ingen bild du kan lägga ut?

• frökenelisabeth

Hur ser det ut runtomkring? Om det finns ljusa väggar i närheten så kan det hjälpa att sätta ljus på väggarna som reflekteras mot bordet. Har svårt att se något snyggt framför mig med två lampor över bordet...

• Aili
    Matlat skrev 2014-01-05 19:56:03 följande:
    En liten klämspot som du ringlar ned över kättingen (antar att det är det) och klämmer fast på kronan? Har du ingen bild du kan lägga ut?
    Har tyvärr inga bilder och det ser ut som ett slagfält här så jag törs inte ta någon heller Glad Vill nog försöka lämna kronan "orörd" och istället ha separat lampa. Tack för ditt svar!
    frökenelisabeth skrev 2014-01-05 20:00:48 följande:
    Hur ser det ut runtomkring? Om det finns ljusa väggar i närheten så kan det hjälpa att sätta ljus på väggarna som reflekteras mot bordet. Har svårt att se något snyggt framför mig med två lampor över bordet...
    Det är bara ljusa väggar, har inte hunnit sätta upp några tavlor än. Funderade på att sätta upp spottar i taket och rikta mot väggarna. Kommer inte på något bra heller med två lampor. Tack för tips!
Svar på tråden Hjälp med belysning vid matbord!