• Tesserese

Kläder från Ellos

Hur är barnkläderna i storlek och kvalité till barn från Ellos?

Tänkte passa på och handla lite nu när det var så mycket rea då dottern snart fyller år, men har aldrig handlat där förut.

• Svar på tråden Kläder från Ellos
  • Eleonor01

Ellos egna märke är ingen hit. De e ofta väldigt tunna i kvalitén å färgerna försvinner i tvätten. Byxor å tjocktröjor funkar bättre av ellos egna. De har ju även andra märken med. Passa på när det är rea :) skor kan man också hitta till bra priser! Perfekt till sommaren

• Sommarvind

Storlekarna är normala tycker jag. Kvaliteten är väldigt varierande. Framförallt t-shirts har en tendens att vara ganska tunna. Har dock även köpt en del kläder som har haft förvånansvärt bra kvalitet i förhållande till priset. Rent generellt är väl kvaliteten ungefär som HM, Lindex osv, kanske något sämre.

• klarabella87

Jag har fått en del kläder av vänner (ärvda) och kan säga att det inte är någon vidare kvalite..Iaf inte de jag har fått..

Passformen försvinner, färgen likaså, krymper i tvätten, osv.. 

Och då pratar jag om kläder som använts av ett barn innan mitt barn.. så alltså inte jättegamla kläder,,

• studentbruttan29

Sämsta kvaliten ever. Köp INTE. Gå hellre till H&M eller Cubus eller något liknande.

• momomo

Bättre än HM, sämre än kappahl på de barnkläder jag köpt där. De har billiga barnjeans med resår som vi varit mycket nöjda med.

Något små i storleken på t-shirts.

• Maso

Jag tycker att det är helt okej kvalitet där! Köp kanske ingen tröja eller byxa för 40 kronor så tror jag att det går bra! Jag tvättar kläder ofta, men utan sköljmedel och ingen torktumling och alla kläder jag fått & köpt från ellos håller och passformen har inte förändras något. Tycker det är likadan kvalitet som lindex och H&M!

Tycker absolut du ska passa på nu! Det ska jag också göra :)

• Sade

Köpte ett gäng kläder från Ellos till bebis och de var riktigt usla i kvalitén. Tänker aldrig mer köpa deras eget märke i alla fall.

• Sessan03

Dålig kvalitet. Har handlat där tre ggr och alla kläder har antingen gått sönder i tex dragkedjor eller tappat passformen efter tvätt. Kommer aldrig mer handla kläder där!

• Prutt

De har många bra märken till bra priser, deras eget märke är dock inte speciellt bra.

• glassen

Väldigt varierande, både i passform och storlek. Men som extrakläder på dagis t ex duger de och en del plagg har varit riktigt bra faktiskt. Ungefär som HM tycker jag, deras kvalitet är också skiftande.

• Lena43

Hej!
    Jag tycker att Ellos kvalité inte håller riktigt. Jag brukar handla en del på miinto.se och de har ett stort utbud på många varumärken. De gånger jag har beställt därifrån så brukar jag bli väldigt nöjd. Idag såg jag att de har 20 % rabatt på allting under 24 timmar så jag ska surfa in nu och kolla om jag hittar något :) 

Svar på tråden Kläder från Ellos